Tetamu Kehormat...

April 4, 2011

Video Seks Anwar Ibrahim Terbukti Palsu!

Dengan nama Allah Yang Maha Besar - saya bersaksi sesungguhnya orang-orang PKR dan PAS wajib bertaubat nasuha atas segala sokongan yang telah mereka berikan kepada Anwar Ibrahim selama ini. Tiada dosa yang lebih besar daripada bersekongkol dengan manusia yang terang-terang melakukan maksiat dan kemudian memfitnah orang lain seolah-olah dirinya telah dizalimi. Klik Video ini masih belum tamat. Masih ada baki 18 minit lagi aksi seks ganas yang akan dipaparkan sedikit masa lagi. Dan Anwar boleh melupakan terus hasratnya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia, di samping seluruh ahli PAS dan PKR wajib melakukan taubat nasuha dan meminta maaf kepada semua ahli UMNO - terutamanya terhadap Tun Mahathir. Anwar Ibrahim telah dimakan sumpah. Sumpah dan doa Saiful Bukhari telah termakbul. Tiada apa lagi yang perlu kita ragukan. Pada hari ini, Allah telah menunjukkan kuasanya kepada kita semua - dan sekarang mari kita bertanya, di manakah Nik Aziz? Di manakah Hadi Awang? Di manakah Azmin Ali? dan Di Manakah Nurul Izzah? Untuk menafikan segala yang telah kita tonton ini? Hampir semua lidah terkelu tatkala melihat video seks ini - bukan terkelu kerana ghairah, tetapi terkelu kerana tidak menyangka - sikap dan tabiat sebenar manusia yang digelar sebagai Anugerah Tuhan ini. Wallahualam. Tonton di sini...

47 comments:

Anonymous said...

", di manakah Nik Aziz? Di manakah Hadi Awang? Di manakah Azmin Ali? dan Di Manakah Nurul Izzah? Untuk menafikan segala yang telah kita tonton ini"

lex lu bang..diorang tengah pening tu....bagi masa sket..kekekekeek

vulcan933 said...

hahaha...bagus kak wan n nurul ijah tonton supaya mereka nampak huby n papa is hebat.hahahahaa....malu...malu...

antijumud said...

yer bro, selama ini penyokong pas, pkr asyik memfitnah kepada umno dengan segala macam kerana NAK MEMPERTAHANKAN INDIVIDU YANG TERANG LAGI JELAS TELAH MELAKUKAN MAKSIAT DAN KEMUNGKARAN. AKHIRNY ALLAH MAHA BERKUASA DAN TIADA YANG LAIN LEBIH BERKUASA DAN MAHA MENGETAHU SEGALA GELANYA MELAINKAN ALLAH.

Anonymous said...

cadangan saya kalau benarlah dia:

1) lucutkan darjahnya
2) bicarakan dia
3) hukum seberatnya sekiranya bersalah..
4) aku xampunkan dosanya

Anonymous said...

Bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dato Md Hashim Yahya menyatakan rakaman video seks, tidak boleh dijadikan bukti atau saksi dalam dakwaan zina, apalagi sekiranya video tersebut tidak diketahui kesahihannya.
“Tak boleh diterima. Dalam Islam, video atau gambar tidak boleh dijadikan bukti jika semata-mata berpegang kepada bukti itu kerana benda-benda seperti ini boleh diselewengkan lebih-lebih lagi dalam zaman ketinggian sains dan teknologi sekarang ini,”

Anonymous said...

Menurutnya dalam syariat islam, bagi sesuatu pertuduhan zina, seseorang yang menuduh seseorang individu lain melakukan perbuatan tersebut harus tampil mengemukakan empat saksi.
Sekiranya individu terbabit tidak berupaya membawa saksi berkenaan, maka dia perlu dikenakan hukuman qazaf atau 80 kali sebatan rotan.
“Sebenarnya banyak ayat Al quran yang menyentuh tentang soal Allah melarang kita mengaibkan dan menjatuhkan atau menuduh seseorang melakukan kerja tidak bermoral seperti liwat, zina dan sebagainya.
“Yang paling jelas apa yang berlaku kepada Saidatina Aisyah di mana Allah menceritakan bahawa ada tuduhan liar (qazaf) menuduh Saidatina Aisyah melakukan perkara tidak senonoh, tetapi akhirnya Allah menurunkan ayat Al Quran dan membebaskan Siti Aisyah daripada tuduhan itu,”

Anonymous said...

tetiba muncul la ayat quran yg cut and paste dan juga alasan dari mufti, ulama dll.

Anonymous said...

Kalau mangsa rogol tak dapat bawa 4 saksi untuk membuktikan tertuduh telah merogol dia, takkan mangsa rogol tu plk kene qazaf??? ini dinamakan dah jatuh ditimpa tangga.

Anonymous said...

pening aku tengok orang islam yang tak paham hukum Islam. Mengaku salafi pula tu. Dah hanbis mengaji bab kQazaf ke belum????

Anonymous said...

jangan takut semua penyokong Al-Juburi pemimpin politik paling warak di dunia,kerana tuhan akan turunkan wahyu terbaru melalui pemegang amanah kunci sorga nicky aziz untuk membebaskan beliau dari fitnah ini.buat nurul izzah dan bondanya,tolonglah jangan tonton video ini kerana anda akan merana jiwa.

Admin said...

Semoga Allah permudahkan agamaNya.

relevan said...

Salam sahabat ..minta link blog kome ni..http://relevansokmo.com blog sahabat sudah kome link kat http://terminalrelevan.blogspot.com

anugerah tuhan ker? said...

hahaha mase nilah juak2 pembangkang sial duk keluarkan ayat Quran....kalau bos kau si ANWAR AL CHINA DOLL tu aibkn org x pe plak.die dok tuduh najib ade anak ngan pompuan mongolia tu x pe ker?owh lupe plak juak2 pembangkang ni ade tmpt nk cuci dosa..PG JUMPE N.AJIS..BODOH BODOH BODOH!!!

Anonymous said...

Firman Allah(maksudnya):

“Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan (zina) kepada perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan empat orang saksi, maka sebatlah mereka lapan puluh kali sebat; dan janganlah kamu menerima persaksian mereka itu selama-lamanya; kerana mereka adalah orang-orang yang fasik. (Surah al-Nur: ayat 4).


Nabi s.a.w sendiri mengelakkan agar aib itu didedahkan, bahkan disuruh bertaubat secara sendirian; dengan solat dan istighfar. Dalam riwayat Muslim, seorang lelaki datang kepada Rasulullah dan berkata:

“Wahai Rasulullah, aku mengubati seorang wanita di hujung bandar. Aku telah melakukan kepadanya (seks), cuma aku tidak menyetubuhinya. Inilah aku, maka hukumlah aku apa yang engkau mahu. Lalu ‘Umar (Ibn Khattab) berkata kepadanya: “Allah telah tutupi keaibanmu jika engkau menutupi dirimu”. Nabi s.a.w tidak berkata apa-apa. Lalu lelaki itu bangun dan pergi. Nabi s.a.w menyuruh seorang lelaki memanggilnya dan membaca kepadanya firman Allah (maksudnya) “Dan dirikanlah sembahyang pada dua bahagian siang (pagi dan petang), dan pada waktu-waktu yang berhampiran dengannya dari malam. Sesungguhnya kebaikan itu menghapuskan kejahatan. Perintah-perintah Allah Yang demikian adalah menjadi peringatan bagi orang-orang Yang mahu beringat” (Surah Hud ayat 114). Maka ada seorang bertanya: “Wahai Nabi Allah, ini khas untuknya sahajakah? Jawab Nabi s.a.w: “Bahkan untuk manusia keseluruhannya”.

Anonymous said...

Masa Anwar tuduh macam2 kat orang2 UMNO...; kat Najib,kat Mahathir, kat Pak Lah ...., juak2 pembangkang al-bahlol ni tak bawa keluar pun ayat2 al Qur'an ni...!

Korang tobat laa cepat2.... Apa hukumnya apabila menggunakan ayat2 suci untuk orang lain.., akan tetapi menyembunyikan ayat2 yang sama bila keadaan memberi keuntungan keduniaan kepada kamu...!

potonglancau said...

Menurutnya dalam syariat islam, bagi sesuatu pertuduhan zina, seseorang yang menuduh seseorang individu lain melakukan perbuatan tersebut harus tampil mengemukakan empat saksi.
Sekiranya individu terbabit tidak berupaya membawa saksi berkenaan, maka dia perlu dikenakan hukuman qazaf atau 80 kali sebatan rotan.
“Sebenarnya banyak ayat Al quran yang menyentuh tentang soal Allah melarang kita mengaibkan dan menjatuhkan atau menuduh seseorang melakukan kerja tidak bermoral seperti liwat, zina dan sebagainya.
LAIN KALI KALAU NAK CERITA PERUNDANGAN ISLAM JGN CERITA SEKERAT JLN...untuk melepaskan diri dari sebatan, pengadu hendaklah bersumpah dgn nama Allah bagi membenarkan pertuduhannya dan diikuti dgn sumpah laknat di hdpn hakim. Barulah lepas dari kena sebat. YG DITUDUH PULAK TAKKAN NAK DOK DIAM SAJA ? KALAU TAK BUAT MAKA KENA LAA SUMPAH JUGA...ADA BRANI KAA ?

Anonymous said...

kenapa video ni bolos masuk youtube? nak ambil kesempatan kenyataan KPN yg video tu tulen. .......tak sangka anwar boleh bodoh sgt buat depan eskay, tak lojik......ataupun ini antara byk2 video yg umi hafilda kata tu.....kenapa polis tak minta video tu dari umi....boleh tengok kesahihan video2 dan kesahihan pelakon.......anwar sure terkedu....atau sebaliknya. byk komen kat you tube kata video tu dubbing.........jgn excited sgt wahai anwar haters.

Anonymous said...

biarlah totok-totok PAS/PKR ni keluarkan ayat quraan yang dia suka.Tapi meke perlu ingat kalau benda ni betul,mereka dulu yang masuk neraka sebab menggunakan Al-quraan bagi menafikan yang hak

Anonymous said...

sedara anon 8:18 cerita separuh je. cer kiter baca kupasan sedara ni pulak
http://amir-legacy.blogspot.com/2009/03/memahami-keperluan-dan-perlaksanaan.html

Anonymous said...

komen menarik dari atas pagar:

http://www.chanlilian.net/



bukan senang nak tipu.......tapi kalau dah desperados tipu jugak.....tunggu komen dari anwar dan famili dia.

Anonymous said...

nik ajis bilang halal janji bukan dengan bini kawe sudah la...lain bab kira halal kuci syurga da beri kat anuwar melalui hadi bawang

Jay UBLP said...

Izinkn di download boleh???

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih komen tuan2

Anonymous said...

Video dah keluar. Tengok-tengok saling tak tumpah cam Anwar. Tapi kita tak tau lagi kebenarannya. Nak kata Anwar...nanti takut salah orang plak. Nak kata bukan Anwar nanti memang Anwar plak. Jadi, kalau Anwar jujur..dia bersumpah aje menafikan bukan dia dalam video itu..dia berani ke..jangan bagi rakyat keliru.

Anonymous said...

Wahai para penjual ayat quran dan hadis nabi.....!
Tafsir biar baik2 sikit.
Sahabat yg dtg jumpa nabi ckp dia dan balun pempuan tu, bukankah dia dtg mengaku dan menyerah diri pd nabi...itu kan ke taubat yg sebenarz2 taubat? Dia menyesal dgn pbuatannya. Taubat tu yg penting. Bukan hukuman. Nabi nak org bzina pun masuk syurga dan bertaubat. Itu maksud nabi. Kalau jenih hak ketegaq seks ni sampai mampuih takkan dpt bawa 4 saksi. Kalau org lain yg ngadu kat nabi org tu tutuh pempuan, tapi kalau org tu tak mengaku sampai mampuih pengadu tak dpt 4 saksi.
Ini sebab agama kata 4 saksi. Maksudnya nabi nak bagi tau kalau bwk 4 saksi pun dan org tu kena hukum tapi kalau dia tak taubat dia mati masuk neraka. Nabi bukan concern pasal hukuman tp nabi concern mcm mana itu org boleh diselamatkan dr neraka...itu lah maksud nabi dihantar ke bumi....bukan sekadar nak jlnkan hukum. Yg baik masuk syurga yg jahat pi mampuih. Nabi bukan macam kita ngokkkkk! Nabi kasihkan umat tmasuk anwar brahi...kalau anwar kena hukum rejam pun nabi sedih krn hukum tu bukan sekadar menjatuh hukum tp hukum tu tujuan supaya manusia tobattttt tak buat lagi. Tapi kalau setahun sampai 2 kali kantoi...tobat apaaa!

Anonymous said...

Alasan oleh orang yg menolak video atau gambar daripada dijadikan bukti adalah kerana benda-benda seperti ini boleh diselewengkan lebih-lebih lagi dalam zaman ketinggian sains dan teknologi sekarang ini.
Isunya disini ialah apakah kedudukannya setelah video tu dah disahkan sebagai 'genuine and authentic'( maknanya bukti itu tak diselewengkan).
Adakah kebenaran dan keadilan dapat ditegakkan jika bukti yang sah hendak diketepikan semata2 untuk menyelamatkan seorang yang kita sokong.

Anonymous said...

isk...malunye...tak sangka pemimpin yg aku sanjung mcm ni rupanya..adoila...menyesalnya aku!!!terima kasih pada yg upload video.

insanyghina said...

Jangan cepat menghukum!!!!! tunggu jer la... koorang nih sejak bila plak ader tauliah jadik hakim nih???? kita berdoa jerla supaya ditunjukkan sape yg salah dan sape yg betul... kita sebagai rakyat x perlu nak memandai2...jangan la jadik batu api... sebagai rakyat wat la sembahyang HAJAT supaya kita ditemukan seorang pemimpin yg boleh melaksanakan Hukum2 ALLAH.... supaya kita selamat didunia dan akhirat.... sebagai manusia kita tiada kuasa yg mutlak....semua hanyalah pinjaman... gunakanlah anuregah yg ALLAH berikan dengan sebaik2nye...

kita kutuk sane kutuk sini ape yg kita dapat????? makin berpecahlah bangsa melayu.... ape yg tinggal?????

Anonymous said...

Anuwar rela lari minta suaka politik (kan dia ada diplomatic imunity dari US). Dari kena kulit jadi zebra baik gua angkat kaki.

Pastu Anwar kata dia ni sebijik mcm Aug San Syu Ki..peh nak baik ja.

Tak pa Bang, Jijah rela Bang buat Jijah mcm bini mantan Thai aka Thaksin, cerai tp "bersama" alasan harta kena jaga.

Entah dunia, Bang Nuar kalau rasa kak jijah tak matop bang nuar kawin laaa lagi satu, awat bang nuar ada dot dot problem kat situ ke atau nak yg comey belako?

Anonymous said...

Apa yang diperkatakan disini ialah FITNAH. Apa maksud FITNAH? FITNAH ialah menyebarkan sesuatu pekara yang belum tahu lagi kebenarannya. Kita tidak bercakap tentang BENAR atau TIDAK BENAR kerana ianya masih lagi tidak tahu akan kebenarannya. Dan dosa bagi menyebarkan FITNAH atau sama juga mereka2 yang menyokong perbuatan ini melalui apa-apa juga medium turut sama terbabit dalam dosa FITNAH. Dosa FITNAH ini lebih besar lagi dari dosa MEMBUNUH.
Tambah lagi dalam kes ini FITNAH membabitkan AIB seseorang yang jelas NABI SAW melarang AIB seseorang itu dibuka.

Dalam mencari kebenaran, Al-Quran menggariskan kaedah2 yg jelas. Kaedah yang terkandung di dalam Al-Quran itu adalah dari ALLAH SWT. Sekiranya masih lagi menidakkannya maka dikhuatiri Al-Quran sudah tidak lagi menjadi rujukan dan pegangan hidup seorang Muslim yang Mukmin.

Bagaimana ramai yang memberikan komen disini seperti sudah menghukum salah tetapi tidak berada ditempat kejadian dan hanya melihat video yang masih lagi menjadi keraguan.

Kenapa menjadi keraguan, sebab sekiranya pengadu atau kumpulan yang melakukan penerbitan video ini benar2 mahu menegakkan kebenaran kenapa tidak dipanggil saja pegawai Jabatan Agama untuk buar serbuan. Pegawai2 Jabatan Agama ini bekerja dengan KERAJAAN yang telah dipilih oleh rakyat dan seharusnya diyakini keberkesanan mereka. Kenapa memilih untuk menyebarkan video?? Adakah kumpulan ini meragui pegawai2 Jabatan Agama dan POLIS yang bekerja untuk KERAJAAN BN yang dipilih oleh rakyat.

Ini menunjukkan ada unsur2 DENDAM atau Strategi POLITIK yang habis MODAL dan TIADA MARUAH.

Ingatlah Saudara2 yang diRahmati sekalian, NABI SAW Nabi Junjungan kita semua berpesan bahawa berpeganglah kepada AL QURAN dan SUNNAH sesungguhnya kita PASTI tidak akan sesat.

Wallahualam.

Jazzakallah,
Dubai, UAE.

Anonymous said...

Sedih sebab ada sahabat disini yang berkata "wahai si penjual ayat AL-Quran dan Hadis"...ayat Al Quran dan Hadis bukan untuk dijual beli saudara...ianya hanya sebagai peringatan untuk kita semua. ALLAH mengetahui apayang kita tidak ketahui. Sekiranya saudara masih ragu2 tentang ayat yang diturunkan oleh ALLAH SWT Tuhan Sekalian Alam dan Yang MAHA Berkuasa maka saya rasa Saudara perlu beristighfar.

Bagaimana mungkin kita hambaNYA meragui ayat ALLAH SWT. 4 Saksi itu disebut didalam AL QURAN dan tidak ada OPTION atau CARA lain. Itulah yang ALLAH SWT turunkan. Kita perlu yakin bahawa ALLAH SWT MAHA MENGETAHUI.

Anonymous said...

Assalamualaykum Saudara Azli Shukri,

Lihatlah apa yang telah berlaku akibat dari Posting Saudara ini. Sesama Islam saling kata mengata. Sedarlah Saudara akan kerosakan yang sedang berlaku ini.

Semoga Saudara diberkati ALLAH selalu.

Muhammad Azli Shukri said...

tq

Anonymous said...

kalau sdr azli x buat pun dah berlambak org lain buat. Yg penting penontonnya kena bijak... jgn set dlm kepala semuanya konspirasi kerajaan... Allah bagi satu akal setiap orang... gunakn sebaiknya... berfikir dengan niat positif untuk kebenaran bukan semata2 kerana siapa pelakunya.

Keranji Pahit

Anonymous said...

Anonymous April 5, 2011 3:27 AM

Kalau bontol adik lelaki kau di main orang, kau nak biaq ka.

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt,

Harap apa yang kita cakapkan berkaitan video ini, janganlah kita membabitkan wan Azizah and anaknya. Cukupla diaorang terseksa dengan perbuatan suami dan bapa diaorang.

Mungkin diaorang mendiamkan diri selama ini kerana kesetiaan kepada seorang suami dan kesetiaan kepada seorang bapa.

Saya ada seorang ibu, dan saya boleh membayangkan kesedihan dan kepedihannya kalau di benda ni terjadi kepada saya dan ibu saya.

Please..leave them alone. Lets Anwar pay for what he's done.

Anonymous said...

kembalilah kepada al-Quran, rujuklah kepada ulama pewaris nabi, jangan kita ikut nafsu dan logik sahaja.

Anonymous said...

nie la dia org melayu kt..saling bergaduh,jatuh-menjatuh,tuduh-menunduh...masing-masing pentingkan pangkat,darjat,harta.saya xkata sape yg btl,sape yg slh dlm kes nie,biar la allah yg menilai,tp yg saya kesal beginikah cara nye kt orang melayu nk berjuang?,mane pergi nye nilai2 adap?,agama?,hukum?,jangan hanya pandai berkata-kata kami negara islam,kami menjalankan sistem pemerintahan islam.tp beginikah yg islam ajar?.jangan bagi malu bangsa kita dengan bangsa2 lain.mereka tengok je sambil gelak lihat kt bergaduh sesama kita nie.Fikir-fikir la.

Anonymous said...

musuh2 Allah(yahudi&nasrani)bergembira melihat perkara nie sambil bertepuk tangan sambil berkata,"keagungan,kekuatan islam di tanah arab telah berjaya kami jatuhkan,berjaya kami tundukkan.sekarang di asia khususnye malaysia pula dah nampak mereka sesama mereka sendiri bergaduh,berpecah belah untuk merebut kerajaan/pemerintahan.kami hanya tunggu masa untuk mereka lemah dan akhirnya jatuh".tidakah kita nampah semua nye nie?.apa strategi,tindakan kita untuk menghalang islam dpd jatuh/tunduk pada kafir?.sanggup ke kt duduk merempat,mengemis di negara kt sndri spt yg kt lihat di palastin?.Janganlah kt sanggup gadaikan maruah agama&bangsa kita semata-mata untuk merebut kekayaan,darjat di dunia yg hanya sementara.

Anonymous said...

Tajuk Besar ; RAJA PUTARALAM
Tajuk Kecil : Senarai putarbelit


(1)

30/06/2008
Anwar bukannya dijemput oleh duta Turki - Rais.
PUTRAJAYA 30 Jun — Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kini berlindung di kediaman Duta Turki di sini ekoran laporan terlibat alam kes liwat.........................


(2)

05/07/2008
Nurul Izzah muak dengan tuduhan liwat ke atas bapanya.


(3)

05/07/2008
Anwar enggan jawab cadangan bersumpah.
BUTTERWORTH 5 Julai — Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini enggan menjawab soalan media berkenaan cabaran supaya beliau bersumpah dengan menjunjung Al-Quran berhubung tuduhan liwat terhadapnya...............


(4)

18/07/2008
Anwar letak syarat bagi ujian DNA.


(5)

19/07/2008
HKL menegaskan Anwar tidak pernah ditelanjangkan.
20/07/2008
Anwar tetap dakwa dia ditelanjang.


(6)

10/06/2009
Anwar mahu mahkamah perintah pendakwa raya bekalkannya dokumen.
KUALA LUMPUR 10 Jun — Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memohon Mahkamah Tinggi supaya memerintahkan pihak pendakwa raya untuk membekalkan kepadanya semua dokumen berkaitan kes liwatnya secepat mungkin.


(7)

18/06/2009
Anwar fail permohonan batal tuduhan liwat terhadapnya.


(8)

12/08/2009
Anwar files application to disqualify entire prosecution team.

(terjemahan google)

Anwar fail aplikasi untuk membatalkan pasukan pendakwaan.


(9)

3/09/2009
Further submission on Anwar's leave application on Sept 3
KUALA LUMPUR Aug 28 — The High Court (Appelate and Special Powers Division) has set Sept 3 for further submission by Datuk Seri Anwar Ibrahim’s counsel, on his application for leave to disqualify the entire prosecution team from his sodomy trial.

(terjemahan google)

Selanjutnya pengajuan aplikasi cuti Anwar pada 3 September
KUALA LUMPUR 28 Ogos - Mahkamah Tinggi (Appelate dan bidang kuasa Khusus Division) telah menetapkan 3 September penyampaian lebih lanjut dengan nasihat Datuk Seri Anwar Ibrahim, pada aplikasi untuk meninggalkan untuk membatalkan pasukan pendakwaan keluar dari mahkamah sodomi nya.


(10)

09/02/2010
Anwar's sodomy case postponed to hear application to recuse judge.

recuse = To disqualify or seek to disqualify from participation in a decision.

(terjemahan google)

kes sodomi (liwat) Anwar ditunda untuk mendengar aplikasi untuk recuse hakim.

recuse = Untuk membatalkan atau minta untuk membatalkan penyertaan dalam keputusan.



sekian buat sementara

netondaline said...

nih semua konspirasi datuk eskay. rujuk video nih-> youtube.com/watch?v=kEYAMs3Yzc0

nih semua konspirasi datuk eskay. rujuk video nih-> youtube.com/watch?v=kEYAMs3Yzc0

Anonymous said...

Pandai2lah nanti menjawab. kalau perkara tu betul, tetap dihisab sebab hukumnya mengumpat. kalau tak betul, hukumnya tentulah fitnah. sama saje hukumnya yang menuduh DSAI dan yang menuduh NAJIB. dua kali lima sepuluh.

bila ditanya oleh Allah swt dipadang mahsyar nanti, masing2 mulalah menyalahkan masing2. semua pengomen dekat blog ni akan jawab, saya sebenarnya tak tahu, azli shukri yang cakap, bukan saya cakap. azli shukri pula cakap, bukan salah saya, saya upload je dari youtube, tanyalah owner youtube. Owner youtube cakap saya kafir, lantak le ..... pendekata masing2 nak berlepas diri.

Banyak ayat2 quran yang jelas dibawa disini sebagai peringatan tentang dosa umpat dan fitnah, dan peringatan khusus tentang tuduhan zina. tapi kalau tetap tak nak ambik peringatan dan berdalih sana sini, tepuk dada tanyalah selera.

Kenapa agaknya Allah swt berkali-kali berfirman dalam Al Quran, Afala tatazakkarun ???? Kenapa engkau tak ambik peringatan ??? Kenapa engkau tak ambik peringatan ????

Jadi Jangan kata nanti anda tidak diberi peringatan.
Mode : MUAK

Wallahua'lam.

Anonymous said...

Ini secara am sahaja bukan khusus untuk orang2 tertentu.

Mengumpat itu memanglah hukum asalnya haram, tapi ada masa dan tempat nya hukum itu berubah menjadi harus, bagitu juga berbohong (fitnah) ada masa dan tempatnya hukumnya berubah menjadi harus. Begitu juga solat hukum asalnya wajib tetapi ada masanya menjadi haram. Dan banyaklagi contoh2 yang lain.
Tak percaya? sila tanya mana2 tuan guru termasuk TG Nik Aziz.

Anonymous said...

Anon 9.37am,
Terpulanglah. Sekadar peringatan bagi mereka yang ingin mengambil ingat.

Anonymous said...

Aku nak tegur yg bercakap tentang qazaf, memang dalam hukum seandainya tidak menyediakan 4 saksi maka hukuman akan dikenakan tetapi kena ingat seandainya beliau masih ingin mempertahankan diri maka hakim akan memutuskan sumpah mubahalah dilakukan , yang pasti yang membuat tuduhan akan membuat sumpah mubahalah. Asas kepada pensyariatan Mubahalah ini ialah firman Allah bermaksud: “Siapa yang membantahmu tentang kisah Isa sesudah datang ilmu (yang meyakinkan kamu), maka katakanlah (kepadanya): “Marilah kita memanggil anak-anak kami dan anak-anak kamu, isteri-isteri kami dan isteri-isteri kamu, diri kami dan diri kamu, kemudian marilah kita bermubahalah kepada Allah dan kita minta supaya laknat Allah ditimpa ke atas orang yang berdusta.” (Ali Imran: 61)
Ayat ini diturunkan sempena dengan kedatangan wakil Nasara Najran ke Madinah yang berhujjah dengan Nabi S.A.W. tentang keyakinan batil mereka berkenaan Isa A.S. namun mereka tetap berkeras dengan keyakinan mereka yang batil itu setelah Nabi S.A.W. mendatangkan hujah yang jelas kepada mereka. Lalu Allah S.W.T. menurunkan ayat di atas supaya Nabi S.A.W. mencabar utusan Nasara itu untuk bermubahalah, namun cabaran itu telah ditolak oleh mereka disebabkan rasa takut atas perbuatan dusta mereka.

Dalam mubahalah setiap orang akan memohon kelaknatan Allah ke atas dirinya jika dia berada di pihak yang salah. Sebagai contoh satu pihak diminta menyebut: “Ya Allah! jika aku lakukan apa yang dituduh ke atasku, maka laknatilah aku”. Sementara pihak yang lain menyebut: “Ya Allah! jika dia tidak lakukan apa yang aku tuduh itu, maka laknatilah aku”.Maknanya kedua dua akan bersumpah mubahalah. Kalau anuar betul2 merasakan dia benar buatlah mengikut cara Islam ini

Anonymous said...

Pemimpin dapat isi penyokong dapat kuah itupun kalau nasib baik. Pemimpin memfitnah, balaci sokong, betul tak betul belakang kira. Hukum Allah letak tepi mata dan minda jadi saksi, kesaksian yang dituntut Allah boleh jalan, Al QuranulKarim letak tepi.
Kalau betul maka ianya Ghibah, kalu palsu maka ianya fitnah, dua -dua hangpa kena.
Allah zalim? Allah Jahil?
Itulah maksud kamu bila menolak Syariat Allah.
Kami cuma nasihat dan memberi peringatan. Nak ikut tak mau ikut, kami tak dapat apa.

Anonymous said...

Asal kena batang hidung penyokong pembangkang, maka segala Ayat Quran dan Sunah Nabi dikeluarkan, digunakan...

Umat Islam tidak pernah mengetepikan AL-Quran dan Sunnah Nabi Muhammad S.A.W..tetapi kenapa ia digunakan untuk menyokong dan menutup kesalahan moral dan kejelekan sikap pembangkang yang semakin terserlah??

Itu maksudnya ayat Al-Quran dan Sunnah nabi dijual beli untuk kepentingan politik pemimpin pembangkang..

Bukan kerana kami menolak Al-Quran dan Sunnah Nabi...tapi kami menolak sikap pemimpin pembangkang dan penyokongya yang mempergunakan Al-Quran dan Sunnah Nabi untuk kepentingan individu dan parti semata-mata.

Tetapi bila pihak pemimpin kerajaan difitnah mengapa anda (yg bijak pandai agama kononnya) x buat perkara yang sama...

Knp x tarbiahkan, sedarkan, ingatkan pihak pembangkang dengan Al-Quran dan Sunnah Nabi untuk mengelakan fitnah ke atas pemimpin kerajaan yang juga Islam???

Mengapa ada double standard?? Mengapa anda ahli bijak pandai agama berdiam diri bila fitnah itu dikeluarkan oleh pemimpin pembangkang??

Zaman Nabi org yg berzina mengadu pada Nabi dan minta dihukum kerana sedar akan kesalahannya, tapi pemimpin pembangkang x pernah mengaku perbuatannya, x pernah sedar dan x pernah nak bertaubat...

Jika betul anda2 diluar sana yang bijak pandai agama (kononnya) yang menggunakan ayat Al-Quran dan Sunnah Nabi untuk beri pengajaran kepada pembaca di sini, patut anda bercakap perkara yang sama kepada golongan pembangkang terutamanya PAS terlebih dahulu..

Kerana mereka terlebih dahulu mengeluarkan kenyataan fitnah ke atas pemimpin negara yang juga beragama Islam, mereka mengaibkan pemimpin2 negara, mereka menabur fitnah dan sebagainya...kenapa anda diamkan?

Adakah kenyataan2 fitnah daripada pihak pembangkang itu patut didiamkan sahaja atas nama politik??

Agama dan politik mmg tidak boleh dipisahkan, tapi Agama tidak sepatutnya dimanipulasi untuk kepentingan politik..

Ia berbeza, patutnya pembangkang terutama PAS (yg kononnya lebih alim daripada mana-mana hamba ALLAH atas dunia ni) menjadikan politik sebagai perisai kepada Agama Islam..bukan menggunakan Agama Islam perisai kepada politik a.k.a Parti PAS...

PKR mmg dah tolak tepi la pasal liberal...

Adios..