Tetamu Kehormat...

January 1, 2011

Isu Rais Yatim Rogol Amah : Satu Fitnah Terkutuk!

Isu Datuk Seri Utama Rais Yatim yang dituduh memperkosa orang gajinya empat tahun yang lalu merupakan FITNAH yang paling jijik dan terkutuk ke atas seorang menteri kabinet. Fitnah ini sengaja direka-reka, seperti mana fitnah yang dilemparkan ke atas Datuk Seri Najib berhubung pembunuhan Altantuya Saaribu. Lebih malang lagi, fitnah ini datangnya daripada para bloggers mesra kerajaan sendiri, yang seharusnya lebih berhati-hati atas segala maklumat yang diterima. Sepatutnya selidik, periksa dan teliti terlebih dahulu tuduhan-tuduhan tersebut, jangan jadikan blog kita seperti kedai kopi. Tidak seharusnya segala dokumen dan lembaran pengakuan daripada pihak luar dijadikan asas penghukuman, sedang ia hanyalah dokumen yang belum melalui proses penentuan keshahihan.

Sekiranya diterima sahaja segala tuduhan daripada pihak luar yang membuat laporan selepas empat tahun, tanpa lunas bukti dan undang-undang, maka ia hanya sekadar tuduhan dan menjahanamkan lagi sistem keadilan negara. Isu DS Rais Yatim sengaja dibangkitkan ekoran ura-ura rombakan kabinet akan berlaku tidak lama lagi dan terdapat pihak tertentu yang mahu melihat DS Rais tersingkir daripada kabinet. Terbukti, terdapat beberapa bloggers yang diberi upah bagi menjatuhkan menteri-menteri tertentu, melalui serangan peribadi. Kita sebagai bloggers mesra kerajaan biar bertindak secara bijak. Jangan sesekali menjadi bloggers upahan semata-mata mahu jadi kaya.

Duit yang tuan-tuan terima untuk memfitnah menteri-menteri tertentu adalah duit haram yang diberi makan kepada anak-isteri di rumah. Percayalah hidup kita tidak akan tenteram dengan menabur fitnah bagi menjatuhkan seseorang. DS Rais Yatim adalah mangsa fitnah paling kotor penghujung tahun ini. Kepada DS Rais Yatim, saya berdoa agar beliau bersabar dan segera mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap penyebar dan pereka fitnah ini! Wallahualam.

58 comments:

Anonymous said...

Tapi dia tak nafikan pun........

Muhammad Azli Shukri said...

tunggu masa dan ketikanya..InsyaAllah tak lama lagi..

Anonymous said...

aku rasa...ammma indon yang nak rogol DS Rais ni!!!

akulah69 said...

salam,

Bila wikileaks dedah pasal Anwar Ibrahim.... ya terbukti... betul... benar... Anwar buat itu....

Bila kena batang hidung sendiri... tidak... tidak... dia tak buat.... fitnah.... fitnah terkutuk.... Apa cerita???

Anonymous said...

Saya lihat masalahnya berpunca dari masalah peribadi Rocky dengan DS Rais, yang kemudian seolah-oleh menjadi masalah negara. Ini masalah blogger, buat kerja tak ikhlas...

abdrahim kassim said...

Bila wikileaks cerita pasal Anwar Ibrahim, Utusan Malaysia ambil cerita itu sebagai betul tapi bila wikileaks cerita pasal Rais Yatim, itu fitnah pulak.

Sebab tu jangan fitnah kat orang, nanti dia datang balik kat kita....

Anonymous said...

INI PERLU DI SIASAT OLEH PIHAK YANG BERKUASA...BARU ADIL
BLOGGERS MALAYSIA PERLU ADA FAKTA SEBELUM PETIK SEBARANG BERITA...JANGAN JADI BLOGGERS KELAS KE 3...

Anonymous said...

isu anwar bukan fitnah la bro, mahkamah dah jatuh hukuman dulu, kemudian dia buat balik, dah 3 tahun pending kat mahkamah, saiful pun dah pening dibuatnya,wikileaks pasal anwar tu hanya mengesah dan mengukuhkan lagi hujah yang sedang dihadapinya di mahkamah...ada faham?

Anonymous said...

ada utusan kata anwar peliwat ke bro? bukan utusan lapor sahaja apa yg ditulis oleh wikileaks ke? awat anwar kecoh2 kalau cerita tu tak betoi.

Anonymous said...

nampak gaya ada lagi orang yang tak faham kes Nuar Brahim...moga hati bro terbuka menerima hakikat sebeno nya...

Daulah-alWatan said...

Biarlah Wiki dengan leaks nya.

Nuar Berahim dah sinonim dengan meliwat. kalau wikileaks tak dedahpun dia memang sedang hadapi kes tuduhan meliwat saiful di mahkamah. Dunia dah maklum.

Fitnah terhadap DS Rais, kita perlu berhati-hati.

Anonymous said...

fitnah ni RY kena jawab bro....
mana boleh tunggu dan lihat....
bile nak counter balik mcm sedara, kan susah....sedara plak yg sebuk nak jawab bg pihak dia....dah la maklumat takde....

anwar jawab sebaik saja wikileaks didedah...Utusan muka depan....kali ni giliran Harakah lak muke depan pasal RY....

pasni apa pulak wikileaks nak dedah pasal negara kita....

dulu sedara jugak kata wikileaks pasal anwar tu benar belaka....
giliran RY????

pemimpin UMNO ni tinggal sedara je yg takde dalam wikileaks tu....

Anonymous said...

kalau nak bersihkan DS RAIS, mesti kena charge mahkamah...
pastu ayat dia mesti sama ngan DS Khir Toyo cakap " Inilah peluang saya membersihkan nama saya....."
sekian

perahu singh said...

Aku cadangkan D.Rais saman orang buat fitnah tu.
Court punya dalam kasi bersih awak punya nama.

Pejuang Bangsa said...

Ini lah kerja blogger2 elite seperti Rocky & Big Dog yang JASA dan Penerangan UMNO bangga sangat ..

mereka bengang dan dendam dekat Rais ,selepas itu buat fitnah terkutuk seperti ini.

Anonymous said...

tak mustahil aku dirogol oleh amah dulu berlaku pada DS Rais. minah2 indon ni memang celaka!

Anonymous said...

Yang menhairankan aku si mat bodek anak yatem batu ni tak ada hormon lelaki,munkin gay kot,bantailah kat wikileaks atau blogger yg fitnah,atau kat tv3 suku buat pengumuman mcm Anwar baru kelasss pun menteri radio

oRang kAmpong said...

Aku setuju dgn Pak Lah.Nape dia tutup isu ni.Sema org blh menuduh.xp klu baca ceta wikileads dan para bloggers pd aku masih xckp kuat utk dibawa ke pengadilan.mcm kes nuar yg pertama yg diliwat ada membuat akuan bersumpah dan siri liwat 2 si saipol sendiri yg buat report.kes rais yatim cuma surat aduan/bantahan dr ngo indon.alasan yg diberi olih para bloggers dan ngo mangsa takut.dah kena rogol bau takut,masa kena misal betoi kena xtakut sedap atau ada teman nengor ceta kartoon lebih kurang mcm ni.ada satu pempuan dia nak kena rogol,pastu ada ke patut dia jerit - janganlah bang saya takut,masa tu si perogol dah ada kat atas badan dier dah.dlm jerit tu tangan dier tolaklah dada perogol tu xp....tuan2 dan puan2 dlm pd tangan tolak dan mulut menjerit tu ada ke patut peha dier pee kangkang luas2.apa ke idaknya tuan2 dan puan2....MASOKLEEEE.

Anonymous said...

harap pihak berkuasa siasat jika ianya benar berlaku.cuma secara peribadi saya lebih percaya orang malaysia dari amah indon.kita semua sudah maklum perangai rakyat indon mcm mana.mungkin ini mainan fitnah mereka nk kenakan rais yatim.benda ni bukan mustahil.kita biasa tgk yg org gaji nk kenekan majikan bole buat berbagai cara.cuma dlm hal ni perlukan siasatan lanjut.saya harap ini bukan pertembungan dendam peribadi antara bloggers dgn ahli politik yg terbabit.

Anonymous said...

Saya rasa dlm masa yg terdekat ni, kemungkinan ada pihak2 tertentu yg membela maid indon ni membawa kes ni ke mahkamah. Ketika itu, kemungkinan barulah RY akan jawab isu ini.

Tapi, saya msh tertunggu2, bila kes Adun Selinsing nk dibawa ke mahkamah. Takkan senyap je.

Anonymous said...

RY kat Mekah kot or sedang melancong kat luar negeri, Sebab tu nak boleh komen pasal kes fitnah ni. Dia gi dengan bini dia.

Tapi awatnya ramai yang menjawab bagu tuan kena fitnah?

Yang tukang fitnah pun, bukti tak cukup. Bawa org yang dirogol tu untuk buat report polis. Baru ada kes bagi polis nak siasat.

Anonymous said...

"isu anwar bukan fitnah la bro, mahkamah dah jatuh hukuman dulu, kemudian dia buat balik, dah 3 tahun pending kat mahkamah, saiful pun dah pening dibuatnya,wikileaks pasal anwar tu hanya mengesah dan mengukuhkan lagi hujah yang sedang dihadapinya di mahkamah...ada faham?"

So mksdnye sama la kes rais yatim ngan amah ni,wikileks hanya mengesah dan mengukuhkan lagi hujah hahaha...lawak2...

Wanredone said...

"....Lebih malang lagi, fitnah ini datangnya daripada para bloggers mesra kerajaan sendiri, yang seharusnya lebih berhati-hati atas segala maklumat yang diterima...."

Blogger pro dan anti kerajaan hanya ciplak berita yang telah menjadi berita dari sesuatu sumber. sama betul atau tidak berita berkenaan yang diberitakan, sipemunya harus tampil buat denial atau akuan yang sebenarnya....

Anonymous said...

Mengenai Wikileak, Anwar sudah hantar surat kpd Mahathir dan Utusan supaya minta maaf dan akan disusuli olih menyaman kerana fitnah.

Tentang Najib 'tunggang' Altantuya dan Rais 'tunggan' Amah, tiada pun Najib dan Rais hendak menyaman sesiapa atau hantar 'letter of demand of apology' kepada sesiapa.

Org yg waras akan tentu berkata, betullah tohmahan2 terhadap Najib dan Rais tu sebab tak berani mempertahankan maruah dituduh kaki 'tonggang'.

Selalunya kalau orang memfitnah kita, kita akan nafikan bende tu dan menuntut pemfitnah itu meminta maaf dan membayar pampasan kerana menjatuhkan maruah kita dengan disusuli olih saman. Kalau kita tak buat demikian, apa yg dicakap olih orang adalah betul dan tiada maruah yg perlu dipertahankan.

Anonymous said...

Sukar untuk aku percaya ini adalah fitnah. Kalau benar ini fitnah, kenapa tak ada sesiapa ambil tindakanpun kepada sumber berita ini, sedangkan ianya dah lama tersiar dan yang terlibat adalah pembesar negara........

Sekadar penafian... semua orang boleh nafi....

Zek said...

Sebagai Orang Islam, kita mesti berlaku adil. Kita mesti mendapatkan maklumat daripada yang dituduh dahulu.

Kita jangan cepat melatah. Segala maklumat mesti ditapis dahulu. Mungkin fitnah ini dilakukan oleh mereka yang ingin menjatuhkan seseorang dengan niat tertentu. Ataupun untuk mengalih pandangan terhadap dirinya. Kita harus faham siapa yang suka buat fitnah.

Jadi berjaga-jagalah. Jangan mudah terperangkap dengan daayah.

Assalamualaikum.

oRang kAmpong said...

Anom Tahun baru 9.28 am. dlm kes altuntuya ko nak mcmne sebenar.hang ni buta ka atau pekak.najibkan ke dah bersumpah atas isu tu.blader klu hang betoi2 jantan sila buat report ckp najib bunuh altuntuya xp jgn buat mcm kat blog bro azli ni komen pon xbernama nampak sgt xada teloq.lain tolong belajaq jd anak jantan ckt.

airman_1 said...

terima kaseh kpd blogger yg telah membangkitkan prkara ini , skrang sudah jelas hasrat blogger yg membngkitkan prkara ini, bukan betul atau salah tapi balas dendam....kah..kah...kah seronoknya aku tengok melayu sama melayu kutuk mengutuk semoga cepat lingkup dappas mari sini join hancurkan bn hncurkan umno

Anonymous said...

Orang kampung,

jangan jadi bodohlah. Setakat sumpah sesiapa pun bolih. Siful pun sumpat dalam masjid kononnya dipaksa liwat olih Anwar. Tup tup..keluar Wikileak cakap, kes itu sebenarnya perangkap sex yg dipasang olih Najib. Ini bermakna Siful jadi umpan untuk sex trap tu.

Apasal Najib takut saman orang2 yg tuduh dia terlibta dalam pempunauhan Altantuya dan 'menonggeng' arwah tu depan belakang. Ini berdasarkan perakuan sumpah Bala. Bala pun bersumpah.

Nak buat repot apalagi. Adik beradik Altantuya dah buat repot tahun 2008. Last2 yg dituduh kucing kurap yg jalankan kerja pembunuhan. RPK siap deengan affidavit sumpah dan difailkan dlm mahkamah.

Kau ni tak baca suratkhabar ke? Tak tahu semua ni.

Anonymous said...

anon January 1, 2011 12:29

sumpah...sesiapa boleh sumpah...ye ker...?

hang bukan cakap pasal sumpah je...(pun depa tak berani sumpah)tp psl sumpah laknat...?(lagi berani ker..?)

pertikai sumpah laknat tapi terima saman sebagai bukti...? terima akuan sumpah yang berpihak pada apa yang hang percaya tu sebg benar...?

kalimah Allah hang pertahankan tak..? biarkan agama selain agama ISLAM (YANG BENAR) gunakan...? (bab akidah tu...) tu yang sampai sumpah laknat hang pertikaikan?(kepercayaan kepada ALLAH)

rupe nya mcm tu...

wallahu'alam...

oRang kAmpong said...

Anom th baru yg bodoh b. bangang.apa kenyataan yb zul nordin dlm parlimen menyatakan dier ditawarkan jutaan hinggit utk memfitnah najib atas isu altuntuya xckp ke mensiomankan korang.apalah biul sgt korang ni klu zul nordin xmau subhah utk membuat fitnah bab dier ore isle xmustahil ada kapir laknat menyambut tawaran lumayan tersebut.klu rasa ada berani kaluuuuuu.......samanlah zul nordin.

Anonymous said...

oooo SUMPAH NIE SESIAPA BOLEH BUAT YE? AWAT ABG NUAR TAKUT NAK BERSUMPAH?

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih komen tuan2

Anonymous said...

dgrnya isu ni mmg dah lama dlm tgn pembangkang. Dorang simpan dan nak guna time darurat. Cuba baca entri kickdefella. Psl betul atau tidak, hanya mereka yang terlibat saja yang tahu.

Anonymous said...

Orang dah tahu lama cerita ini. Kalau tak dedah ia akan timbul di Indonesia. Husam dah tahu lama.

Baik didedahkan sekarang. Rais ini yang akan rosakkan UMNO. Kalau tak buang dia, nama UMNO buruk.

Buat apa nak pertahankan lagi. Sayang Rais atau sayang UMNO?

Pejuang Bangsa jangan nak cari peluang. Kamu blog dibayar KJ yang merosakkan negara.

Rahim said...

Kes Rais banyak lagi akan timbul.

Kalau keluar karang, sapa pulak kau orang nak salahkan.

Look at the case and not the messenger.

Anonymous said...

ya allah...apa nak jadi ngan hg pa ni ha! masing2 nak menegakkan benang yg basah...fitnah-memfitnah sudah menjadi budaya kita akhirnya yg rugi adalah sapa! warisan kita yg akan menerima kesannya nanti...oleh itu berfikirlah...wassalam.

shamshul anuar said...

Saudara Anonymous(12:16),

Soalan yang perlu saudara tanya adalah dari mana sumber berita itu. Dan keduanya adakah bukti.

Tuduhan mungkin hanya sekadar fitnah. Jadi janganlah kita terpedaya dengan fitnah . Bukankah kita dinngatkan oleh AlQuran akan bahaya bertindak tanpa menyiasat, apatah lagi bila dari sumber orang fasik dan munafik.

Saudara Akulah69,

Mengenai Anwar, ia didapati bersalah oleh mahkamah. Mula mual orang ramai tak percasya juga. Namun kali kedua dituduh, orang fikir lain kali. Apatah lagi orang yang dituduh enggan bersumpah. Tiada siapa uang difitnah enggan bersumpah bila dicabar.

Nasihat saya hati hati dengan berita. Jangan sedap mulut kalau tiada bukti. Seronok mengata orang. Bayangkan kena batang hidung sendiri.

Paa Dr rais Yatim, saya tak tahu samada beliau sedar nama beliau dikaitkan. Bersabarlah . Dan ambil tindakan pada yang bawa cerita kalaui dipihak yang benar.

Anonymous said...

ya lah bila kes orang umno semua nya fitnah lah and macam macam....Rais mengapa diam...bawalah mereka yang manburkan fitnah ke mahlamah...menagapa diam sahaja.....

wasssalam

Jolobak Jolobu said...

Let's get this straight!

Tak patut kata ini satu fitnah.


Rocky hanya sebut dengar ada menteri dan rupanya ada salinan kertas penyiasatan oleh satu NGO.

Satu nama Rais pun tidak disebut. Kalau ada pun ialah orang PAS. Biasalah kita.

Yang dipinta hanya buat siasatan. Betul atau tidak, siasatan tentukan.

Masa rocky mula timbulkan isu "Who gets Santa Rais' RM1 billion handout?", macam-macam kenyataan dan tindakan diambil oleh Rais.

Hingga dilanggar prosedur dan salahguna kuasa MCMC untuk kenakan Rocky dan Big Dog.

Takut pulak bila dicabar report pada SPRM.

Konon maruah keluarga tercemar kerana nama anak disebut.

Tapi bila Najib kata "terkilan", macam lipas kudung nak jumpa Rocky dan Big dog. Sifat sula ampu oleh Rais.

Sekarang nama ketua keluarga disebut, kenapa diam saja ...

Dengar Maznah dah tidak duduk di Ampang lagi tapi dah duduk Seremban?

Dahlah ... Rais ni bukan baik sangat.

Masa dia MB N9 macam2 cerita. Tanya orang Felda dan Guthrie. Tahu mereka.

Bola dah digelanggang Rais untuk jawab dan bukan untuk Rocky dedahkan.

Rocky dan Big Dog tidak cemar namanya.

Orang yang buat sangkaan ianya Rais.

Azli juga yang terbuka menyebut nama Rais.

Anonymous said...

Mungkin betul juga pasal anuar ibrahim tu meliwat. jadi tak lah pelik sangat kalau kes DS rais ini betul. sebab mereka sama sama rakan sepasukan dmasa dahulu . masa dalam umno. kalau di umno apa pun jadi

panglima hitam said...

Jgn samakan Anwar dgn DSU Rais.. Anwar ni perangai, kegemaran & kesnya dah establish. Isu DSU Rais ni tak tau blogger tu dpt...Ini mslh jika bolggers takde etika, rosaklah tamadun bangsa..jika org Islam pula, takde tmpt di syurga bg org yg fitnah dgn tujuan mengaibkan apatah lg krn duit..DUIT HARAM.

Anonymous said...

tu la.. lain kali jangan ludah ke langit.. ada paham?

Olexs said...

Link keputusan kes Anwar Ibrahim
http://www.kehakiman.gov.my/judgment/fc/archive/05-6-2003(W)dato%20hamid.htm

http://www.kehakiman.gov.my/judgment/fc/archive/05-6-2003(W)&05-7-2003(W)datinpaduka.htm

To summarise our judgment, even though reading the appeal record, we find evidence to confirm that the appellants were involved in homosexual activities and we are more inclined to believe that the alleged incident at Tivoli Villa did happen, sometime, this court, as a court of law, may only convict the appellants if the prosecution has successfully proved the alleged offences as stated in the charges, beyond reasonable doubt, on admissible evidence and in accordance with established principles of law. We may be convinced in our minds of the guilt or innocence of the appellants but our decision must only be based on the evidence adduced and nothing else. – Sept 2, 2004.

lan said...

kalau nak nafikan, awat tunggu lagi? dalam era zaman ni 24 jam dah dikira lama

Anonymous said...

Aku baru baca profil saudara Azli Shukri. Umur baru 31 tapi nak bermantan-mantan, macamana yea?
Cuba jelaskan saudara, saya agak keliru.
Jangan jadi macam Pak Man Telo pulak ... haprak punya kaki.

Anonymous said...

fitnah adalah satu landasan yang terbaik untuk politik tanah air kita.untuk menjatuhkan sesama persaing.kita sebenarnya tak buang masa dengan isu isu ini.tahun lepas kita tak sunyi dari isu isu anuar ibrahim.dengan isu isu yang tersebar itu.maka setiap hari kita ada tajuk untuk di bincangkan.tahun ini bermula pula dengan isu dato sri utama rais yatim.isu ini juga akan mengisi segala ruang perbincangan yang baru.polis pun akan ada kerja.peguam pun ada kerja.wartawan pun ada kerja.saya pun ada kerja juga.tapi kerja yang tadak gaji lah.nak buat macam mana,hari ni hari dato sri utama.esok hari orang lain pula.mungkin ketentuan allah kot.tapi minta minta nafikan lah.tak kan nak senyap kot.pernah ka dato rais kata kat anuar..tak ada..mana ada,mana ada...tak ada...kesian tak pasalpasal bloger air sejuk kena kan dia.takpatut ni.

Anonymous said...

pak telo..ha ha ha.pak man telo lagi tero.bila orang datang bawa duit dan bagi kat dia .dia tak kira duit tu.dia lagi gentle.tak kira bro.jika kat bank.kita pergi nak masuk duit.berkali kali kakitangan bank kira.takut tak cukup.kat pak man telo..dia lempar je duit tu dalam tong..akhirnya dia pun bungkus.pasal bank negara cemburu..pasal pak mantak kira lah...ha ha ha

Waksir said...

Dengan pendedahan jahatn ni jelas satu ujian mahu meloihat sejauhmana kekuatan jati diri bangsa kita..Apakah kita ini tergolong dalam bangsa yang mudah diserang psikologinya..kalah belum perang atau kita sebahagian dari konspirasi jahat mjereka untuk mengaibkan negara dan kerajaan kita..Boleh jalanlah wikilekas..nak cari populariti dedahkan saja berapa ramai orangt-orang kulit putih merogol gadis-gadis Melayu, Cina dan India semasa di Malaya dulu..baru adil..

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=4Z0KSC86c3U

Anonymous said...

Yang kat youtube tu macam mana azli shukri??

Azli shukri cium bontot rais yatim!!

Anonymous said...

Bodoh punya blog. Cam cibai. Memang sah retarded.

Anonymous said...

this blog.. totally rubbish...!!!
sedar2 lah....

Anonymous said...

pergi jahanam laa blogger UMNO...

Kama Irahsa said...

rais yatim dh nafikan da sedia disiasat. azmin ali bila nak nafikan tuduhan2 adik dia. lg berat punya tuduhan!!

Rais sudah. Azmin bila lagi?

malaysia baru said...

Laporan polis dah pun dibuat.
Biar polis secara profesional menyiasatnya dgn adil dan saksama tanpa ada campurtangan orang politik.

Rakyat jadi juri....

Anonymous said...

KAH!KAH!KAH!
FITNAH?
FITNAH KEPALA ABAH KO!
MANA KO TAU FITNAH?
NAK JILAT PUN AGAK2 LA BRO
JGN JADIKAN DIRI & KETURUNAN KO TU DI BABI2 KAN PUAK UMNGOK NI
KAH!KAH!KAH!
ADA AYAT INSYAALLAH YG X TAHAN TU
WEI KO NI WARAS KE X?
JGN MAIN DGN AYAT LA DOL
JGN JADI BABI UMNO K

anip mohamed said...

Suke benor cina nengok kebodohan melayu berpolitik, gaduhlah jangan henti-henti, tak boleh jadi PM tarak hal sebab itu ekonomi gua sudah kuasai, lagi gaduh jangan henti, lu takut kalah apa gua mintak lu mesti kasi...Melayu bodoh, cina cerdik berpolitik