Tetamu Kehormat...

January 23, 2011

Isu Pakai Sarung Tangan : Nizar Buktikan Pandangan Cikgu Normala Mengarut!


Nak senang cerita begini sahajalah...ramai penyokong PAS yang memaki hamun saya berhubung isu sarung tangan ini. Itu adalah hak mereka, saya ampunkan dosa-dosa mereka yang mengeji dan mencaci saya. Tengok sahajalah gambar di atas, agak-agaknya mazhab manakah yang dipakai oleh Nizar itu? Kalau pemimpin UMNO yang buat, jangan dikatakan haram, siap dituduh ahli neraka lagi. Jadi, tuan-tuan fikir sendirilah mana satu yang betul. Islam terdapat kelonggaran dalam hal-hal tertentu, justeru itu cikgu Normala janganlah terlalu berdegil sangat dengan prinsip beliau yang sebenarnya terdapat penyelesaian dalam Islam. Kalau isu begini pun cikgu Normala gagal menguruskannya, maka bagaimana mahu menyelesaikan masalah rakyat?

11 comments:

AbangMalaya said...

biasala..puak2 dalam PAS pis pus ni...ahli syurga la kononnya...bersifat MAKSUM la katakan....undang2 dan hukum hakam buleh dibelok kiri dan kanan...undur kebelakang pun ye....tahun ni cakap macam ni...tiga tahun akan datang cakap lain pula...dulu aku penyokong PAS juga...tapi bila cakap tak serupa bikin ...aku pun cabut...malam tak buleh tidor apa yang aku telah buat kepada orang UMNO....la ni aku nak tebus balik dosa aku....AKU NAK BAGI TAHU PAS NI PARTI PENIPU..PEMFITNAH DAN MENYESATKAN...

goodlistener said...

AKU APABILA LIHAT WAJAH SI PENDERHAKA INI TERINGAT TANAH MELAYU DIBERI KPD KAFIR LAKNAT 999 TAHUN...SEMEMANGNYA NIZAR DERHAKA INI SEORG PENCACAI DAPig DAN BONEKA DAPig YG NYATA....ITU PUN PUAK AJARAN SESAT MASIH TAKSUB

Anonymous said...

bab nie aku tak leh nak komen apa2 lagi..ckp azli memag betul

Anonymous said...

Sewpatutnya kita semua kena pakai sarung tangan bila nak pegang duit, terutama duit yang buruk sedikit. Tangan masti kering betul-betul. Mana tau duit tu datang dari pasar babi, lepas taukey siang daging, pelanggan hulur RM50, orang jual daging pilih duit tukar. Duit sentiasa tukar tangan. Jangan lah dicium duit atau bagi anak-anak main dengan duit. Silap2 anak masukan dalam mulut duit tu.

Sepatutnya tak perlu lah pakai sarung tangan. Sini bukan macam padang pasir. Air berlambak. Boleh ambil air sembahyang balik bila masuk waktu. Atau saja, malas nak ambil air sembahyang berulang kali.
Glove pun kena beli. Membazir duit saja. Dapat free kut? Mana tau ada saudara bekerja kat Kem. Kesihatan. Pakai surgery glove. Kalau pakai buatan kain tak pa juga.

Anonymous said...

minta maaf ye encik.. saya rasa isu sarung tangan nie bukan mengarut.. itu dah tertulis dlm Al-Quran.. nak mempraktikkan ke.. atau pun tak. itu terpulang la.. ia membabitkan Agama islam. jgn sesekali memperlekehkan hukum islam.. salah satu dosa besar bila kita menidakkan yg benar dan membenarkan yg salah.. minta maaf banyak2 kalau saudara terasa.... sebab terasa mcm satu penghinaan jika bab syariat islam diperlekehkan.
P/s:- fanatik kepartian tak salah.. tapi batasnya kena ada..

red said...

normala kalau nak salam dengan adun selinsing, tak payah pakai sarung tangan... boleh projek kat atas keretapi... takper, tuan guru ampunkan dosa andaaa... hehehhee

dinturtle said...

Cara kita berpolitik dah merepek. Kenapalah isu ini melebihi isu pembangunan setempat ?

Hukum Allah tentang isu ini telah jelas, jadi kita kena berhati2 bila memberi komen. JANGAN kita kata - 'apalah salahnya kalau bersalam, bukannya naik syahwat pun ? ' Itu dah jadi lain, seolah kita memandai memberi hukum sendiri. Seperti kita kata - apalah salahnya minum arak sikit, bukannya mabuk pun.

Hukumnya jelas. Boleh atau tak boleh. Harus atau Haram.

Tapi kalau nak mempertikaikan keikhlasan pemimpin yang tidak konsisten perbuatan dengan kata2, itu ,bagi saya takpe, asal kita jangan memandai cipta hukum kita sendiri.

Sekadar pandangan ....

The Clown said...

Rasanya saudara Azli tidak mempertikaikan hukum dan syariat. Apa yang disebutkan kenapa hukum berbeza antara Cikgu Mala dengan Nizar.

Cikgu Mala palai sarung tangan atas hukum bersentuhan dengan lelaki yang bukan muhrim tetapi Nizar pula bersentuhanh dengan wanita yang bukan muhrim dibolehkan pula.

Itu sahaja yang dipersoalkan. Mala pakai hukum mana dan Nizar pula pakai hukum yang mana?

dinturtle said...

jangan salah faham, komen saya bersifat umum, bukan tujukan pada sdr Azli.

sorry bro kalau u terasa

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih komen tuan2 the clow sudah memberi jawapan bagi pihak saya.

Anonymous said...

u org ni takda ka topic lain nak cerita? dia nak pakai sarung kat tangan ka, sarung kat mana ka, suka dia la. dia ada kepercayaan dia sendiri. tak payah la nak ikut kepercayaan orang lain. yang menteri blue film nak buat heboh pasal hal ni apahal? takda topik lain ka? dah tau nak kalah, macam macam karenah..