Tetamu Kehormat...

December 7, 2010

Siapa Sanggup Jadi Monyet?

Mari kita sama-sama renungi rencana menarik tulisan saudara Tarmizi Md. Jam yang saya petik ini. 1. MATLAMAT PEMBANGKANG untuk membantah kenaikan harga air di Selangor boleh dikira ‘berjaya’ kerana mereka akhirnya disembur dengan air percuma. Walaubagaimanapun, air tersebut ‘diperoleh’ mereka di Kuala Lumpur dan bukannya di Selangor. Kenapa mereka memilih Kuala Lumpur dan bukan Shah Alam untuk berdemo tentang isu negeri Selangor menunjukkan bahawa niat sebenar mereka hanyalah untuk mencari publisiti murah serta memburukkan nama negara dengan memaksimakan impak huru-hara yang ditimbulkan dan bukannya kerana ingin memperjuangkan isu tersebut.

2. Peserta-peserta demo yang sanggup meluangkan masa untuk menjadi monyet demo adalah terdiri dari puak-puak PAS dan segelintir PKR yang haprak lagi sengkek yang ingin mencari ‘duit lebih’ dan T-shirt percuma. Puak-puak DAP yang merupakan taukeh-taukeh kedai, kilang dan pemilik rumah-rumah besar yang sebenarnya pengguna air yang terbanyak, tidak pula kelihatan turut sama menyertai monyet PAS dan PKR dalam demo tersebut.

3. Maka semakin jelaslah kedudukan dan mentaliti Melayu PAS dan PKR di dalam Pakatan Rakyat iaitu sebagai lembu, barua atau pencacai Cina rasis, chauvinis DAP. Inilah bukti kejayaan perjuangan pemimpin Melayu dalam Pakatan Rakyat ke arah Penghambaan Melayu dan menghapuskan Ketuanan Melayu.

4. Anwar, Azizah, Azmin, Hishamuddin Rais si konsultan demonstrasi dan juga Nik Aziz serta Nurul Izzah….hanyalah beberapa nama yang memperjuangkan Penghambaan Melayu secara terang-terangan. Melayu-melayu yang menjadi pengikut mereka adalah Melayu keturunan abdi iaitu lembu yang meletakkan otaknya di kepala lutut dan maruahnya di tapak kaki.

5. Inilah Melayu yang ingin dibentuk oleh pemimpin Pakatan Rakyat iaitu Melayu yang siap sedia bodoh dan Melayu yang sanggup memperbodohkan diri membuang masa, mencetuskan huru-hara dan menjadi alat bangsa lain. Pemimpin PR ingin melihat Melayu yang setiap masa menyembah mereka, tidak mampu melihat penipuan mereka, tidak mampu mengkritik dan hanya mengikut telunjuk mereka semata-mata.

6. Disuruh demo mereka berdemo sampai tertangkap, disuruh sembah mereka sembah sampai meniarap, disuruh meniarap mereka akan meniarap untuk dipijak sampai lunyai. Dan mereka akan tetap menyeringai menyengih bangga menjadi hamba. Pastinya Anwar dan Nik Aziz megah melihat Melayu yang telah ‘dicipta’ mereka itu. Namun, tiada siapa yang lebih bangga dari Kit Siang apabila melihat bagaimana dia mampu menjadi tuan tanpa perlu ‘mencipta’ apa-apa. Ini kerana andainya PR menang dalam Pilihanraya yang akan datang, pemimpin-pemimpin lembu ini akan tetap meletakkan Kit Siang di tempat kedua tertinggi walaupun DAP tidak sekuat mana berbanding PAS.

7. Dengan kedudukan PKR yang paling lemah iaitu dengan hanya 40,000 ahli, DAP sebagai Timbalan akan tetap menguasai PKR dengan mudah. Jika ada masalah, sumbat saja pemimpin tertinggi PKR itu ke penjara. Bukannya susah kerana Karpal Singh ada segala rahsianya. Dengan sekelip mata Malaysia pasti menjadi Singapura yang kedua. Sepatutnya, lembu-lembu demo itu beringatlah sikit.

8. Kalau Malaysia sudah menjadi Singapura, tentu lebih pesat pembangunannya sehingga hilanglah segala kampung Melayu dan kehijauan alam semesta. Jadi, tentu sukar mencari tempat untuk meragut rumput nanti…bukan begitu? Sedar-sedar terpaksalah mengharapkan belas kasihan Hindraf untuk membela mereka sebagai lembu suci pula.

12 comments:

hangkedee said...

tak ada pula adegan tidur atas jalan pegang bendeler.otak orang melayu paspkr yang bebal taraf barua kafir harbi.

Muhammad Azli Shukri said...

betul sangat tu hangkedee

furqan said...

sokong ..

Anonymous said...

Tarmizi Mat Jam...?? Org Lambor tu...?? Belah la diaa.... getik nengok nye.... Kalau dia tergolek tgh jalan depan teman, teman cuma mampu tolong telefon "crane" je sbb nak tolong angkat..... berat ya amat...!!

Anonymous said...

apa nak jadi negara kita sekarang ni...air pun jadi politik...dan orang melayu dari dulu sampai sekarang suka sangat berdemo...rasanya bangsa melayu ni layak di gelar pendemo TEGAR....sedangkan bangsa lain mengambil kesempatan/peluang....tak caya korang kira berapa ramai bangsa lain berdemo tu....

Tamingsari said...

Artikel menarik dari tuan azli....

Mike print dan sebarkan nya di bawah lembah kuale dekat gerai mie hailam milik cina yang mana org berkopiah penuh berhimpun.

Teman sokong penulisan mike nie...

Marilah sama-sama kita sedarkan lembu-lembu dan aning-anjing pakatan haram ini.

tamingsari
http://blogtamingsari.blogspot.com/

perompakrakyat said...

Memalukan dan menjijikkan apabila melihat kelibat orang melayu dalam PKR/PAS yang mudah terpengaruh dengan propaganda pemimpin pembangkang. Orang Melayu dalam PAS/PKR kalau dilihat sekarang tidak ubah seperti perangai MAT INDON yang suka berdemo bila tidak berpuas hati. Termasuklah mahasiswa melayu yang kononnya pandai sangat tapi bebal nak mampus. Kalau rasa pandai sangat cuba tunjukkan kaedah atau kajian yang mampu menyelesaikan masalah air Selangor. Yang lebih geli hati tidak nampak pun orang Cina dan India pergi berdemo. Kenapa air di Selangor hanya orang Melayu saja ke yang pakai? Nampak sangat bangsa lain bertungkus lumus bekerja keras mengumpul kekayaan tetapi orang Melayu PKR/PAS leka dengan berdemo yang tidak memberi manfaat kepada rakyat. Kesian melihat keadaan orang melayu sekarang ni yang diperkudakan untuk kepentingan orang lain.Sempena tahun baru Islam ni ramai-ramaila berubah menjadi insan yang lebih beriman, berguna dan produktif kepada agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

apa saluran yg ada pada palestine di saat diserang zionis yahudi....
berdemo lah senjata terakhir mereka...itupun depa tak dengaq....

so....berdemo di Malaysia adalah senjata terakhir bila kerajaan masih angkuh bila keperluan asas nak diswastakan...

rasanya, .mereka berhimpun aman menyatakan bantahan...tp selalunya sape yg provok dulu kan....cube ustaz UMNO ni selami hati mereka ini...

masih angkuh???

perompakrakyat said...

kalau rasa duit takde nak bayar kat syabas jangan pandai nak berjanji. Ingat nak urus air pakai air liur je ke. Ingat syarikat SYABAS tu urus pakai air liur je ke. Ini lah perangai ust pas nak benda free je tap ada hati nak air bagus. Cuba pergi kat Kelantan 20 tahun dapat air lajunya macam air kencing budak taknak pulak ust pas pergi buat demo kat pejabat MB.

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih komen tuan2

anti bohmau said...

anon 11:11 AM jgn hina orang sampai begitu sekali! kalau ada ahli keluarga atau saudara mara awak yg bersaiz besar, awak sanggup buat macam tu jugak ke? sampai hati awak!!!

pendapat tarmizi ni kala diteliti memang betul kerana mencerminkan melayu yg tidak panjang akal. penyokong2 pr totok, yg bawahan sentiasa melakukan sesuatu dgn terburu2 bila diterjah sedikit saja oleh orang2 atasan mrk. sedangkan yg kenyang terlentang ialah mrk di atas tu yg 'cerdik' membelit melayu pr!!!

Anonymous said...

t'pulang ko lh nk panggil monyet@X. Ak xtau ko pg @dpt brite dr tenet je.. Ak berani bersumpah yg pg xdpt duit malah t-shirt y d pkai pn kami bl sndr..Xkesah lh tokey2 Kapir 2 trn@x tp tujuan ak hye 1,mengelakkn air naik dan 20m3 ttp dpt..Klu kami xbuat mcm 2 UMNO@Perkasa@ko sndr akn pg k Syabas utk batal kn kenaikan harge air 2? Korg hye menyalak pambakang itu ini tp bl nAjib naik kn harge 4 in 1 nape xde sorg pn bersuare? Pikirlh golongan mn paling terasa bl brg2 2 naik? Melayu kn. Mn pemimpin MELAYU lain? Bacul K? ko pn Bacul k nk tulis dlm blog?