Tetamu Kehormat...

December 2, 2010

Mesti Baca! Nasrudin Menentang Nik Aziz Dan Anwar

Gempar! Akhirnya Ketua Pemuda PAS Pusat, Nasrudin At-Tantawi yang sebelum ini meminta agar PAS tidak menjadi hipokrit dengan menyembunyikan hasrat sebenar parti tersebut untuk menegakkan negara Islam dan hukum Hudud, pada hari ini pula, beliau sekali lagi dengan tegas dan berani menyanggah sokongan terbuka Nik Aziz yang bersetuju dengan Anwar untuk melantik Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Isu ini pasti akan menjadi isu hangat lagi mendebarkan! Baca kenyataan Nasarudin di bawah ini...

"Larangan-larang tersebut jelas melarang Umat Islam mengambil orang bukan Islam sebagai pemimpin di dalam urusannya secara umum. Ketahuilah bahwasanya dengan melantik orang bukan Islam sebagai Perdana Menteri atau timbalannya seolah-olah menyerahkan urusan umat Islam kepada orang yang bukan daripada umat Islam.

Simbol pemerintahan Islam turut digadaikan dengan pelantikan orang bukan Islam sebagai pemimpin utama Negara Malaysia. Kita tidak menolak sekiranya kedapatan orang Islam dari bangsa lain yang menjadi Perdana Menteri atau timbalannya akan tetapi syaratnya mestilah dia Islam. Ini kerana di dalam Islam itu sudah lengkap dan tiada yang lebih tinggi melainkan Islam."

Nasrudin bin Hassan at Tantawi
Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia .

Soalan saya mudah, apakah Lim Kit Siang sudi masuk Islam terlebih dahulu sebelum dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia? Bagaimana Anwar boleh berjanji kepada Lim Kit Siang untuk melantiknya sebagai TPM, sedangkan beliau masih berada dalam keadaan kafir? Nauzubillah, Anwar tidak khatam baca kitab dulu ke, sebelum berjanji dengan Lim Kit Siang dalam hal ini? Atau PAS sendiri gagal mentarbiyyah Anwar? Kalau nak tahu hujah-hujah Nasrudin dengan lebih terperinci baca di sini.

11 comments:

tebing tinggi said...

Mamat ni main politik je,untok cover yang lain-lain, bagi mengelakan persepsi negative terhadap Pas.



1sekolah>1bahasa>1Malaysia

oRang kAmpong said...

Bro,us. nasa dah tau PAS dah merudum.dier pe ceramah kat masjid lama kg teman 4 org jer yg hadir.kitaorg kat 1ooo gak dengar us kg ajar cara mandi junut jer.malas nak dengar puak hampas yg suka jual taik telinga tu.

Anonymous said...

Suruh dia betulkan akidah wali syaitan little nicky tu dan parti anutan syaitan dia dulu. Little nicky wakil tetap khawarijj atau hawa rich kayu balak lojing. Halal segala bila kena batang hidung depa tapi kalau parti lain haram. Kerja utama wali syaitan nya ialah tukang jual tiket syurga. Allah swt nak dijadikan budak suruhan nya supaya doa pecah perut sesama Islam di halalkan. Apa punya haprak wali syaitan little nicky ni?

Anonymous said...

Itu lah perjanjian syaitan 3 ekor Anuar kaki jubur,Lim Kit Siang bukan malam dan Nik Aziz wali selepar dan terompah yg disebut olih Bekas bekas pkr yg telah tinggalkan pkr ini lah rahsia besar 3 ekor ni untuk melantik Lim kit siang bukan malam sebagai TPM apabila mat jenin dapat perintah negara ni kepada puak puak pas lihat lah sendiri apa Nik Aziz telah buat dan tipu ahli ahli pas sedangkan ahli ahli pas terlalu taksub pada wali yg tak tahu asal usul nya Nik Aziz gunakan ketasubpan ahli nya untuk menipu seluruh umat islam negara ini dari itu ingat ingat lah balasan allah kembali lah kepangkal jalan sebelum kamu semua tersesat jauh yg tidak akan jumpa jalan pulang.

Anonymous said...

Nak dengar Pok Nik Ajis berdehem kat Nasrudin tuntunwi pulak

Anonymous said...

PM - anwar ibrahim, TPM I - PAS, TPM II - DAP, kalau TPM I mati, ganti yg lain dari PAS juga. Macam mana ? guna kaedah Majority dan Maneuvres Rule.

DR NO

Muhammad Azli Shukri said...

dr no banyak sangat TPM tak baik untuk negara

To Live Again said...

Ala ust nash ni sm jela dgn Dato Haron Taib dgn Dato Haron Din..Akhlak mmg bgs x sial mcm pemimpn pas lain..Tp syg tidk ada semngt utk BERKATA BENAR..2 mmg hakikat..

Hari ni berkokok bkn main kuat lepas ni kena sound dgn pok nik diam la 2..

Kekdng tgk cm lakonan pon ada gak..Nk tnjuk kt rakyat konon ada DEMOKRASI dlm pr tp last kata putus nuar dgn pok nik jgak yg decide..

Kenn said...

Masuk Islam Semudah Mee Celup ke?

putrarahman said...

Ketua Pemuda PAS ini seorang yang masih baru dalam politik berbanding Haji Hadi dan Nik Aziz. Selagi dua orang ni masih ada, pemimpi lain jangan harap nak kumpul pengikut. Oleh itu, PAS tak rasa tergugat dengan apa juga kenyataan seperti di atas yang diluahkan oleh pemimpin selain Haji Hadi dan Nik Aziz.

Pemimpin PAS dan pengikut mereka hanya dengar cakap Nik Aziz dan Haji Hadi saja. Putih kata mereka, maka putihlah kata pengikut mereka, manakala hitam, hitam jugalah yang diterima oleh pengikut mereka.

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih komen tuan2