Tetamu Kehormat...

December 1, 2010

Anwar Utusan Syaitan? Syabas Ketua Wanita Perkasa!

Anwar Utusan Syaitan?
Syabas Ketua Wanita Perkasa!

Saya mengucapkan setinggi-tinggi tahniah dan syabas kepada Ketua Wanita PERKASA, Zaira Jaafar yang lebih "jantan" dan berani daripada sesetengah pemimpin UMNO. Bahkan, Ketua Wanita UMNO dan Ketua Pemuda UMNO pun tidak mungkin sanggup melabelkan Anwar Ibrahim sebagai UTUSAN DARI NERAKA atau dengan bahasa kasarnya UTUSAN SYAITAN untuk menghancurkan orang Melayu di bumi Malaysia ini.

Sehingga kini, tidak ada seorang pun pemimpin UMNO yang seberani Zaira Jaafar dalam membuat kenyataan yang tegas dan jelas, siapakah Anwar Ibrahim yang sebenarnya! Syabas saya ucapkan kepada Zaira sekali lagi, atas keberanian beliau, sehingga membuat para pemimpin Pakatan Rakyat "terkejut" dan "terperanjat" seketika - rupa-rupanya tangan yang menghayun buaian, jangan disangka tidak berkuasa! Elok rasanya jika Zaira dipilih sebagai Ketua Wanita UMNO Malaysia - barulah berbisa dan menyengat! Baca berita FreeMalaysia Today di bawah.

KUALA LUMPUR: Just days after his wife described him as God-sent, hardline Malay group Perkasa has placed Anwar Ibrahim on less hallowed ground, calling him Satan himself. And while PKR president Dr Wan Azizah Wan Ismail believes her husband is a messiah on a mission to deliver Malaysia from the clutches of evil, Perkasa's women chief Zaira Jaafar, however, feels that he was dispatched from hell to destroy the Malays.

In view of this, Zaira wanted the opposition leader to be stripped of his honorific Datuk Seri title and all other awards for belittling the “ketuanan Melayu” (Malay supremacy) concept. “To us, Anwar is not God-sent but a 'syaitan' (satan), sent to destroy the Malays. He is the number one traitor for abandoning ketuanan Melayu," she told a press conference here this afternoon.

Zaira was responding to the debate raging over Wan Azizah's speech at the recently concluded PKR national congress where she called for the “ketuanan Melayu” concept to be abandoned. "Eventhough his wife is the one who made the speech, Anwar is the main puppeteer behind the agenda to rubbish ketuanan Melayu," said the Perkasa leader.

'We are the original race, we are the lords'

Zaira also accused the opposition leader of twisting historical facts and pretending not to know the meaning of “ketuanan Melayu”. "Ketuanan Melayu means we are the original race of this land, we are the lords of this land and we cannot be sidelined or removed because we are the true children of the land," she said. Stressing that the institution of Malay rulers cannot be dismissed, Zaira also questioned why Anwar was not proud of being a Malay.

Since Anwar did not respect the Federal Constitution, she said the Malay rulers must revoke his titles. "Such titles are deserving for leaders with a human soul. Anwar is a devil in disguise,” she stressed, vowing that Perkasa's women would defend “ketuanan Melayu” till the “last drop of our blood”. Asked what was wrong with PKR's “ketuanan rakyat” concept, Zaira replied: "There is nothing wrong with it, but what's wrong with ketuanan Melayu?”

“PKR says one thing but does another, just like what they say about nepotism and cronyism," she added. On Monday, Perkasa Youth chief Arman Azha Abu Hanifah had described Wan Azizah and her newly minted deputy Azmin Ali as “political prostitutes” for deriding the “ketuanan Melayu” concept.

Anwar: It's a master and slave relationship

Meanwhile, Anwar told reporters in Parliament this afternoon that “ketuanan Melayu” reflected a “master and slave” relationship. “The term ketuanan comes from the word tuan which essentially means master, and the term tuan is only applicable to the rulers,” he said, adding that the concept had only enriched the Umno elites.

He was responding to Minister in the Prime Minister's Department Mohd Nazri Abdul Aziz, who said that “ketuanan Melayu” was established to protect the sovereignty of the Malay rulers. The opposition leader also dismissed the claim that Wan Azizah's speech was a bait to fish for non-Malay votes and claimed that the issue was “twisted” by political adversaries.

“It is Umno and (Umno daily) Utusan Malaysia's prerogative to politicise the issue, but they should not cheat or twist the facts and make us seem less Malay because we reject the concept. I think their statements are inaccurate and overly harsh. “We have explained that we reject the New Economic Policy because it protects only a segment of society while poor Malays, Chinese and Indians are left out.

“So if we truly look into the meaning of tuan in ketuanan Melayu, (it refers to) a person in power, a person who owns, a person of priority. So if a Melayu is tuan, then what about the rest?” he said. The opposition leader also stressed that PKR was not against Malay rulers, adding that while there was discussion over the power of rulers, “the absolute power is with Umno's ruling elite”.

21 comments:

anak sufi said...

tuan, tolong pautkan blog saya di laman tuan sebagaimana saya telah pautkan laman tuan ke laman saya. t.kasih

hafiz said...

tak macam kasaq sangat ka tuan?

Muhammad Azli Shukri said...

anak sufi - blog tuan sudah dipaut

hafiz - ia memang kasar bunyinya, tetapi cara ini terpaksa dilakukan bagi mengejutkan golongan yang tidur dan terlena

Anonymous said...

Salam Azli,

Arrangekan lah Ketua wanita Perkasa itu berdebat mengenai perkara ini, tak payahlah suruh DSAI, suruh Nurul Izzah saja..... Ada berani, Suruh Dr apa nama tu jadi moderator..... ada berani?

blogenstarz said...

WooWWW
Keras juga wanita Perkasa ni.Baru lah boleh diberi gelaran SRIKANDI ! ganasssss lagi !!!!

Wake UP! said...

Inilah srikandi keturunan Tun Fatimah. Syabas!

oRang kAmpong said...

Anom 11.30 .Hang nak debat apa lg.tak tengok tv ka? Org ngah sibok nak tarik anugerah Dato depa hang nak ajak debat.betoilah tertinggal ketapi.Org kg aku ngah mesyurat gak atas isu tu.Rumusan yg kami buat dan akan dihantar ke JABATAN PENDAFTARAN KELAHIRAN NEGARA.Kami mengusul nama ANWAR BIN IBRAHIM ditukar kepada LIM ANWAR LEEWAT.Bapak ketuanan gay msia.

Muhammad Azli Shukri said...

memang ganas bro...

mack said...

Tak sayang mulut kalau ANWAR UTUSAN SYAITAN kamu pula utusan iblis....ka..begitu lah busuk nya hati orang melayu dari dulu sampai kini.....patut la TDM mantan PM kata melayu HAPRAK dan mudah lupa..zaman hang tuah dan hang jebat sudah berlalu....rupa nya wanita perkasa ini pun masih mempunyai seketul hati yang busuk sesama bangsa..

Anonymous said...

Aku hairan ada lagi orang Melayu yang mahu Perdana Menterinya seorang yang terbukti peliwat dan macam-macam lagi.

Nak tahu perangai sebenar Anwar, sila jumpa Dato Nalla. Yakin dan percayalah selepas kamu jumpa dia pasti kamu akan tinggalkan Anwar serta merta.

Aku percaya kamu tak mahu jumpa dia bukan apa. Kamu tak mahu dengar cerita sebenarnya. Kamu lebih suka terus ditipu oleh Anwar sampai bila-bila.

Kalau TDM yang bijak pun boleh ditipu Anwar selama 17 tahun apalah kamu. Mudah saja bagi Anwar menjual kamu.

Aku pun mengaku tertipu juga selama 17 tahun sebab aku menyokong dia sehinggalah dia dipecat.

Tetapi lihat sekarang, seorang demi seorang rakan rapatnya meninggalkan dia. Kamu ingat senangkah Sdra Ezam Mohd Nor
nak nak meninggalkan Anwar. Dia sanggup masuk lockup, penjara, dan ditahan ISA untuk membela Anwar. Akhirnya dia tinggalkan Anwar selepas menerima panggilan telefon dari Wan Azizah dari Amerika dan setelah bertemu dengan Dato Nalla.

Anonymous said...

mack2....si anWAR al juburi tu sanggup biarkan zat ALLAH digunakan di masjid, memng tak ke setan tu?

oppppssss~!
lupa, adakah kamu Islam? hahahha


Panji Perak

Anonymous said...

silap2.....emo sgt time taip tadi...
di Gereja,,,,



oppssss~!

panji perak

Anonymous said...

masih ada juga yang pertahan si gila lubang pungkoq

Salam semua said...

Salam semua...

Hanya syaitan sahaja yang membiarkan dan tidak mahu ambil peduli tentang kesilapan Kesavan yang telah salah menafsir ayat-ayat Al-Quran.

Diberitakan juga di dalam laman-laman blog bahawa ada ketikanya semasa berhujah Kesavan bertanya kepada semua perwakilan kalau-kalau tafsiran yang dibacanya itu betul atau tidak.

Tidak ada langsung yang membantah malah semua perwakilan PKR termasuk ketua-ketua syaitan tadi yang hadir ketika itu menjawab betul tanpa merasa jijik dan jelek melihat ayat Quran diperlekehkan oleh orang bukan Islam.

Jadi, memang tepatlah kata-kata Ketua Wanita PERKASA, Zaira Jaafar.

http://salamsemua2010.blogspot.com

Jeffry said...

SYABASS BETEYY..TP KP UMNO?

amir07_johor said...

terberka kot dgr org cakap cam ni.. pasni kena saman satu juta la pulak.. ahahah, so masing kena sediakan wang je la..

Muhammad Azli Shukri said...

pada hemat saya, hanya syaitan sahaja yang sanggup menghalalkan tulisan salman rasdie dalam bukunya "Ayat-ayat Syaitan", ramai yang tidak tahu ucapan anwar di Indonesia berkenaan buku tersebut.

Anonymous said...

Cakap sorang2 depan media, sapa pun boleh. Semua rakyat tahu itu punya perangai. Tak lain tak bukan untuk tarik perhatian atasan, lepas tu baru panjat tangga kementrian minta projek. Biasa la tu, kita tau la..kerja kita dulu2, la ni dah tinggal dah. Minah ni atau mana2 mamat yg berkokok depan media akhir2 ni, kalau minta berdialog 'live', tobat lahom la, mau terkencing. Mad Baling.

To Live Again said...

Sy dh lm addkan FB si zaira ni sblm dia jd Ketua wanita perkasa lg..Dia mmg berani dn tegas..Cuma kita berharap dia jgn la menggunakan ungakapan UTUSAN SYAITAN or UTUSAN DR NERAKA..Kita xmau jd pas yg sgt MELAMPAU dlm semua perckapan mereka..

Sy bersetuju dgn hafiz..

Anonymous said...

Kpd semua pengumpat DSAI:
Renong2kanlah firman Allah & sabda nabi ini:

1. Allah berfirman, "Wahai org2 yg beriman, jauhilah kebanyakan sangka2 sebab sebahagian dari sangka2 itu berdosa. Dan jangan menyelidiki kesalahan org lain dan jangan ghibah (mengumpat) setengah kamu kpd setengahnya, apakah kamu suka memakan daging sdr yg telah mati?" Tentu kamu jijik dan bertakwalah kpd Allah, sesungguhnya Allah, Penerima Taubat & Penyayang," (Surah al-Hujarat ayat 12)

2. Sabda nabi, "Barangsiapa menghibah (mengumpat) sdr sesama Islam, maka besok pada hari kiamat, Allah memindahkan qubulnya ke duburnya".

3. Pada suatu ketika nabi bersiar2 bersama2 sahabat2nya, tiba2 mereka terbau bangkai yg amat busuk dan baginda menerangkan, "Ini adalah bau org2 yg menghibah (mengumpat) seseorang yg beriman".

Jadi, sdr2 & kpd diri saya sendiri, berpada padalah kita menghina & mengumpat sesama sdr islam kita yg beriman. Wassallam

pakngah santan said...

kalau betullah anwar tu anugerah tuhan, mengapa baru sekarang azizah nak cakap. sepatutnya kena cakap 4-5 tahun lepas lagi.

anyway, mungkin 4-5 tahun lepas, hanya ada satu tuhan. sekarang dah ada banyak tuhan....