Tetamu Kehormat...

October 16, 2010

Akuan Bersumpah Rahimi Osman : Lagi Bukti Kuasa Allah Yang Maha Besar!

Isu Akuan Bersumpah Rahimi Osman
Kuasa Allah Mengatasi Segalanya

1. Membaca tulisan Raja Petra (RPK) di bawah - pada anggapan saya, tidak lebih daripada satu bukti yang nyata lagi terang - sesungguhnya Allah Maha Berkuasa - kemarahan RPK terhadap Anwar kononnya beliau tidak mahu mengikut cadangan RPK bagi mendedahkan tape rakaman pengakuan "rela" Rahimi Osman di portal Malaysia Today - merupakan kenyataan jahil lagi mudah ditipu oleh retorik Anwar Ibrahim.

2. Apakah RPK yakin dan percaya, kononnya dengan terdedahnya rakaman tersebut maka terbuktilah, sesungguhnya Rahimi "sangat rela" menandatangi akuan bersumpahnya yang terlebih dahulu disediakan oleh para peguambela Anwar Ibrahim. Ingin saya jelaskan - sekali pun rakaman yang didakwa oleh RPK telah dirampas oleh polis dan beliau mendakwa sudah tidak mempunyai salinannya lagi - namun demikian, soal yang harus dijawab oleh RPK ialah : Bagaimana dengan salinan rakaman yang telah diberi kepada para peguambela Anwar Ibrahim boleh hilang pula dalam simpana mereka?

3. Malah, lebih mengejutkan bagaimana pada masa yang sama dua akuan bersumpah yang ditandatangani oleh Rahimi pada bulan Jun 2008 turut hilang bersama salinan rakaman RPK tersebut? Bodoh sangatkah para peguambela Anwar Ibrahim, sehingga terlalu cuai menyimpan bahan bukti? Mengapa begitu teruknya para peguambela Anwar Ibrahim dalam hal ini? Dan hepotisis RPK kononnya terdapat tali barut UMNO dalam "kumpulan peguambela Anwar Ibrahim" - merupakan kenyataan orang jahil yang dirasuk oleh kepercayaan kurafat dan dongengan para pendewa Penasihat PKR itu.

4. Sehingga sekarang, RPK dan kumpulan peguambela Anwar Ibrahim, khususnya Latheefa Koya masih hairan dan seakan-akan buntu berkenaan "misteri" kehilangan dua akuan bersumpah Rahimi Osman dan tape rakaman RPK yang dikatakan sebagai "bukti paling kukuh" untuk menyabitkan DS Najib dan Rosmah dalam teori bodoh konspirasi "Kes Liwat II Anwar Ibrahim", apatah lagi, semua bukti tersebut telah hilang dalam simpanan mereka - Apakah mungkin, RPK masih tidak dapat menerima kenyataan, sesungguh ALLAH MAHA BERKUASA .

5. Tiada sesiapa yang mampu menghapuskan bahan bukti sekiranya benar dua akuan bersumpah Rahimi Osman dan tape rakaman RPK merupakan bukti paling shahih dan tiada "unsur-unsur kezaliman" sewaktu dua akuan tersebut dilakukan oleh Rahimi Osman. Tetapi sayang, saya percaya - walaupun ramai yang kurang yakin dengan saya, sesungguhnya "segala kejahatan akan tetap dibalas" - Rahimi sudah mengakui sesungguh beliau terpaksa menurunkan tandatangannya dalam dua akuan bersumpah beliau sebelum ini - beliau melakukannya bukan atas kerelaan, sebaliknya atas kezaliman - dan doa Rahimi sebagai mangsa kezaliman para peguambela Anwar Ibrahim sudah pun didengar oleh Allah yang Maha Perkasa - maka dua akuan bersumpah yang dipaksa ke atasnya pada Jun 2008 telah ghaib "secara tiba-tiba" bersama-sama dengan rakaman video yang telah dirakamkan oleh RPK

6. Yang lebih pelik dan hairan, bagaimana semua bahan bukti tersebut boleh hilang dalam simpanan para peguambela Anwar Ibrahim sendiri - bukankah ini kuasa Allah? Tanpa semua bukti palsu ini - Karpal Sing tidak mungkin berupaya membela dan memenangkan Anwar Ibrahim, dan kebenaran semakin hampir menemui pintunya. Dakwaan kononnya terdapat konspirasi untuk menghapuskan bahan bukti yang telah dikumpulkan oleh para peguambela Anwar Ibrahim, adalah omong kosong yang penuh dengan kejijikan - kerana, segala bukti palsu tersebut hilang dalam simpanan para peguambela yang sangat dipercayai dan dipilih sendiri oleh Anwar Ibrahim. Soalnya bukankah ini tanda yang paling jelas daripada ALLAH SWT?

7. Malah, kegagalan para peguambela Anwar Ibrahim menyaman dan mengheret Rahimi Osman ke mahkamah atas akuan bersumpah yang dibuatnya baru-baru ini, mengesahkan lagi akan hakikat kebenaran, sesungguhnya Rahimi benar-benar dizalimi oleh Anwar Ibrahim. Bahkan Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Kiong yang menjadi saksi bagi akuan bersumpah pertama Rahimi Osman, turut mengaku bahawa akuan bersumpah yang pertama Rahimi sama sekali tidak mengaitkan DS Najib dan Rosmah dalam kes liwar Anwar-Saiful.

8. Maka, siapa yang harus kita percayai sekarang? Terbuktilah, dua akuan bersumpah Rahimi Osman telah dilakukan dalam keadaan paksaan, serta penuh dengan kezaliman ke atas Rahimi - dalam keadaan sekarang, rakaman tape RPK sudah tidak mempunyai apa-apa nilai dan maknanya lagi, kerana rakaman tersebut hanyalah lakonan yang telah disediakan skripnya oleh para peguam Anwar Ibrahim.

9. Apakah RPK tidak faham-faham lagi? Jelaslah, Allah Maha Besar, kuasa Allah mengatasi segala-galanya. Semua bukti palsu dan yang direka-reka oleh para peguam Anwar Ibrahim telah "dighaibkan" agar mereka semula kembali kepada kebenaran dan menerima sesungguhnya Anwar Ibrahim sememangnya bersalah. Kadangkala terasa pelik, mustahil para peguambela Anwar Ibrahim tidak membuat banyak salinan untuk dua akuan bersumpah Rahimi Osman dan tape rakaman RPK, yang dianggap oleh mereka sebagai bukti paling penting untuk disimpan, sehinggakan tidak terpikir oleh kita, semua bukti itu boleh hilang begitu sahaja. Fikir-fikirkan. Wallahualam. Baca tulisan RPK di bawah ini :

So, who was right, Anwar or I?
Raja Petra Kamaruddin


1. Back in June 2008, when the Sodomy 2 issue first exploded onto the scene, I went to the Quality Hotel in Shah Alam to meet Anwar Ibrahim and his lawyers. The lobby of the hotel was crowded with reporters so at least 50 or more reporters can testify to this. The reporters rushed up to me when they saw my wife and me walk in. Cameras were flashing and video recorders and microphones were shoved into my face. They all wanted to know what I was doing there and whether it had anything to do with the sodomy issue.

2. I just smiled and did not respond to the many questions. I then went upstairs to meet Anwar and his lawyers. The lawyers handed me a thick file with all sorts of documents and testimonies. About an hour or so later I went downstairs and the big group of reporters was still there. When they saw my wife and me come out of the lift the reporters again rushed towards me and mobbed me. They all wanted to know what I was doing upstairs.

3. Some reporters noticed the thick file tied with red tape that I was carrying and they asked me what I had in my hands. I feigned ignorance and they said that when I arrived I was not carrying any file so this must have just been given to me. They wanted to know what was in the file. I just smiled and said ‘no comment’. I then walked away, much to the chagrin of the reporters who had been camping in the hotel lobby since the night before and were hungry for a story.

4. That night I returned to the hotel with my video camera. There were still a few reporters lurking around the place but I managed to avoid them and went upstairs where I met Rahimi. I then video-recorded Rahimi’s statement and he revealed what happened -- such as him and Saiful going to meet Najib Tun Razak, what happened during that meeting, and so on.

5. I have in fact already written about this in the past in great detail. After the recording session I made a copy of the video and handed it to Anwar’s lawyers. I kept the master tape at home. I then asked Anwar for permission to publish the video on Malaysia Today but Anwar would not let me. It seems his lawyers had advised him against it. They felt this expose should be reserved as evidence for the trial.

6. I told Anwar I disagreed with this strategy. I felt the video should be released immediately. The trial is not important, I told Anwar, because they will find him guilty whatever evidence he may have. In fact, as proven in the past, like in the Sodomy 1 trial, they can even fabricate evidence against him.

7. I felt they will always find ways and means to send him to jail, notwithstanding what evidence he may have to clear his name. Therefore it would be better to preempt every possible move they could make by publishing the video whilst Rahimi is still a ‘friendly party’. Money can turn many people and if Najib’s people get to Rahimi, and for the right price, he can always say that the video is a fake or that he was forced to say those things he said in the video, or whatever.

8. Rahimi spoke freely and openly. My wife or I did not torture him or force him into making the statement he made in that video. It was made willingly and voluntarily. After all, I was alone in the room with him and no toughies or bodyguards were present. He had a choice not to make any statement or to make a statement opposite to what he had said. On his own accord he testified that he and Saiful had gone to Najib’s office to discuss how to fix up Anwar on a sodomy allegation.

9. I was of the opinion we had something very explosive and that it should be immediately revealed to the public. But Anwar listened to his lawyers and I could not get him to change his mind. I even contemplated defying Anwar and going ahead with publishing the video against his wishes. After all, I thought that the lawyers were wrong and that this entire episode could backfire if they are not careful.

10. Anyway, I listened to Anwar, although with extreme reluctance, and did nothing. But I did tell Anwar that the lawyers should do what he says and not he does what the lawyers say. Let the lawyers focus on preparing for the trial and leave the political strategies to us who know better, I told Anwar. I also told Datuk Kamarul Bahrin Abbas, the MP for Teluk Kemang, the same thing -- who agreed with me and thought that the lawyers were wrong.

11. Three months later, in September 2008, the police came to my house to detain me under the Internal Security Act. They spent a couple of hours ransacking my house looking for ‘evidence’. They soon stumbled upon my collection of videos, VCDs and other documents. “What are these?” they asked while holding up the videos. “They are certainly not porn or recordings of my wife and me having sex,” I replied. (I hide all those in another place as Boom, Rodi, Vic, MsMo and Chris can confirm). They are recordings of events, I told the police.

12. The police informed me that they would have to confiscate them. I protested but to no avail and all my videos, VCDs and documents were carted away by the police. Two months later, in November 2008, the Shah Alam High Court ordered my release. But the police did not return all my things they confiscated. Until today the police are still in possession of my videos, VCDs and documents.

13. Nevertheless, the copies I made of Rahimi’s confession/testimony are with Anwar’s team of lawyers. So what happened to them? This is something Anwar must reply to. Back in 1999, during the Sodomy 1 trial, I told Anwar that my Deep Throat had informed me that some of his lawyers are on Umno’s payroll. Their job is to mess up the trial so that the government can secure a conviction against Anwar.

14. Anwar, of course, did not believe me. He thought that all his lawyers were angels in disguise. I felt that some were actually devils in disguise. True enough, two of Anwar’s lawyers have since sold him out and have crossed over to Umno. Maybe they never really crossed over to Umno. Maybe they were with Umno all long and had infiltrated Anwar’s team of lawyers so that they could damage his defence.

15. I now ask Anwar: is he very sure he does not have Umno moles is his present team of lawyers who are working on his Sodomy 2 trial? If not then where are the copies of those video recordings I gave them? Have they mysteriously disappeared? If so, how did they disappear? Now Rahimi is alleging that he was forced into signing that Statutory Declaration against his will. And I have a video recording to prove that this is not so. But the police confiscated the master tapes and it seems that Anwar’s lawyers have lost the copies. Don’t you smell a rat?

16. Sebab tu lah! When I criticise Anwar he gets very angry with me. When I allege that he is surrounded by moles, Trojan Horses, Judas and Brutus, he says I am being mischievous and malicious and am ‘serving certain interests’ to create a rift in PKR. He feels I am a plant whose motive is to destroy party unity.

17. Well, answer one question then: where is the video recording of Rahimi’s testimony, which I gave his lawyers? Aiyah Datuk Kamarul! Please talk to Anwar lah! I dah fed up nak cakap. And I know you too feel the same way because you have lamented enough times about this same matter. But it looks like we need to save Anwar from himself -- or at least from those surrounding him.

18. As what I told Anwar earlier this week when we quarreled about me being too vocal: you should be happy that I still speak out. That means I still care. When I keep quiet that is when you should start getting worried. That means I no longer care a damn.

13 comments:

Anonymous said...

This is a "corner baring" version.
The truth is,RPK is the man without a star....


"blogenstarz"

jiwakita said...

salam....

pecah di mulut tidak di perut!!!

Sesat Selamanya said...

Al-Baqarah
[6]
Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman.
[7]
(Dengan sebab keingkaran mereka), Allah mematerikan atas hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya; dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar.

Jikalau kamu semua memahami isi Al-Quran nescaya kamu tidak akan sesat selamanya......

Fahamilah Al-Baqarah nescaya kamu akan menemui jalan yang diredhai Allah......

udanggalah said...

Tuan belum link ke blog saya.

Anonymous said...

semoga kebenaran memihak kepada saiful'

Aisanda said...

Salam bro.
Mungkin ada orang yang dah lupa bahawa Allah maha bijaksana dan maha mengetahui. Sebijak mana sekalipun penasihat2 propaganda dari Amerika dan Israel, mereka tidak mampu mengatasi kekuasaan Allah.

rizuan mh said...

huhu...ni skrip ke berape belas ratus pun x tau laa..RPK cuba buat story lg....kita tak payah susah2 fikirkan apa yg dia melalut tu...mungkin saja dia reka cerita lagi, dan kali ni nampak mcm real, siap dgn propaganda ke atas Anwar walhal memang diorang dah plan mcm tu sebaik saja laporan rahimi dibuat...plan cantek punya ni...RPK klu dia bertobat dunia sekali pun, jgn la kita lekas percaya...

amir07_johor said...

kisah beliau ini tidak ubah cam penceritaan. maybe betul maybe tak betul. apapun kita tungu je lah

Semut Hitam said...

Agak-agaknya siapa yang percaya cerita si Tikus RPK ni ye?
Kira habis logik dah tu nak buktikan bahawa Rahimi Osman dengan 'rela' hatinya membuat akuan bersumpah tu agaknya.
Nampak gayanya, diorang dah dikepung dan tak mampu nak cari jalan keluar lagi. Sebab itu buat cerita bodoh tahap gaban ni kot. Hehehe...
Mohon tuan pautkan blog Semut sekali. Terima kasih.

aku ingin pulang said...

Telah banyak kaum kaum ini menghina Allah dan ugama islam allah itu maha besar tiada tandingan dilangit dan di bumi sesiapa yg menghina dan kutuk pencipta alam semasta dia akan terima balasan sudah cukup islam dan tuhan org islam di hina maka sekarang masa nya allah membalas kejahatan anda semua tak kira org islam dan kafir bersokonkol maka kamu semua terima balasan yg perit dari dia berkat doa org islam yg dihina olih puak puak yg tak senang dengan islam di malaysia ni sudah mula nampak kepritan mereka parti parti mereka dalam kucar kacir tiada sefahaman lagi antara ahli dan ketua ketua dan pemimpin pemimpin parti allah tidak akan lupa perbuatan kamu diatas muka bumi ini sekarang ini lah balasan org yg cuba menghina islam dan nama allah semoga org islam yg telah bersonkokol dengan kaum kafir balik lah kepangkal jalan dan bertaubat.

PaKMie said...

Salam...

Anwar boleh tipu sesama manusia disebabkan kebijaksanaannya tapi Anwar tdk boleh tipu Allah. Satu persatu keaiban didedahkan oleh Allah,kaum yang pupus menjadi pengajaran diatas kekuasaan Allah Suhanawataallla...

Melalui penulisan Azli boleh menambah lagi ruang2 utk kita berfikir kearah kebenaran..

Anonymous said...

ini semua spin RPK la, korang takkan tak tau, dia dah tak boleh cover anwar maka dia buat lah jalan cerita ni seolah-olah dia betul, kalau dikaji cerita dia sebenarnya dia nak spin benda yang tak ader, seperti biasa semua fanatik anwar akan percaya yang video tu wujud dan menyalahkan polis merampasnya...

bro ji

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih komen tuan2, udanggalah, maaf saya terlepas pandang