Tetamu Kehormat...

August 24, 2010

Kenyataan Rasmi DAP Tolak Hudud dan Negara Islam PAS


Kenyataan Rasmi DAP
Tolak Hudud dan Negara Islam



Questions have again been raised about the DAP and Pakatan Rakyat policies on hudud laws and Malaysia as an Islamic State. DAP’s stand on Malaysia as a secular state has always been constant and consistent.

Hudud laws and Islamic state are not Pakatan Rakyat policies. This is why there is no mention of these issues in the Pakatan Rakyat common platform unveiled at the Pakatan Rakyat Convention in Shah Alam on 19th December last year.

In the section on “Transparent and Genuine Democracy”, Pakatan Rakyat made the pledge to:

“Defend the Federal Constitution, Islam as the religion of the Federation while other religions can be practiced peacefully anywhere in the country and protecting the special position of the Malays and the indigenous peoples anywhere including Sabah and Sarawak, and the legitimate interests of other races in accordance to Article 153.”

In the section on “Religion”, Pakatan Rakyat made the following commitment:

Religion

Religion and other beliefs practiced by Malaysians should form the basis of unity that is founded on good universal values. Malaysians have almost fallen into the boiling pot of discord and tension that was caused by manipulation of religious differences. This should not happen in a genuinely democratic Malaysia, with Islam occupying a special position whilst the rights of other religions are guaranteed.

Pakatan Rakyat vows to:

1.Defend the position of Islam as the religion of the Federation and guarantee freedom of religion for every Malaysian.

2.Organise dialogues and consultations between cultures and religion in order to strengthen the understanding between them.

3.Set up a comprehensive mechanism to provide just resolution to cases which involve the overlap of civil and Syariah laws, including a Royal Commission to deeply study all the relevant issues.

4.Strengthen the management of Islamic institutions such as Baitul Mal and Tabung Haji to ensure that they are administered effectively and efficiently to achieve their objectives.

5.Ensure suitable areas for places of worship and burial grounds for all religions.”

Hudud laws and Islamic state are not policies of Pakatan Rakyat as any policy change would need the agreement of all three component parties and there is no such consensus in Pakatan Rakyat on hudud laws and Islamic state.

Strangely enough, who is on record as supporting an Islamic State as advocated by the last three Prime Ministers, Tun Dr. Mahathir, Tun Abdullah and Datuk Seri Najib Razak – completely in contradiction to the clearly expressed public positions of the first three Prime Ministers, Tunku Abdul Rahman, Tun Razak and Tun Hussein Onn that Malaysia was founded as a secular nation and not an Islamic State?

It is the leaderships of the MCA, Gerakan, MIC, SUPP and the other Barisan Nasional component parties who were ever-ready to give unquestioned support to the declarations by the last three Prime Ministers, beginning with Mahathir’s “929 Declaration” that Malaysia is an Islamic state on Sept. 29, 2001, who should be repudiating their past positions instead of trying to pull the wool over the people’s eyes. Sumber : Lim Kit Siang Blog

11 comments:

shonzu said...

Hahahaha... kali ni pemimpin hamPAS mampos nak menjawab isu hudud dan negara Islam yang ditolak mentah2 oleh puak DAPig dan PKR jika mereka berkuasa kelak.

Hanya pencacai2 mereka sahaja yang bermati2an mahu menegakkan benang yang basah. Tapi seperti biasalah, UMNO juga yang akan dijadikan kambing hitam kerana tak mahu melaksanakan hukum hudud di Malaysia ni.

Padahal pencacai2 hamPAS sedar, jika draf hudud dibawa ke Parlimen sekalipun, yang akan menyokong hanyalah Melayu Islam sahaja dan pastinya undi Melayu Islam kurang dari undi bukan Islam.

Jadi bukankah jika mahu hukum ini dilaksanakan sepenuhnya, biarlah ia mengambil masa dengan perlaksanaan secara berperingkat. Sokonglah perlaksanaan tersebut seperti hukuman rotan bagi pesalah yang meminum arak. Tapi apa yang kita lihat, pencacai hamPAS pula yang tidak gembira bila keputusan itu diambil ke atas pesalah.

Benarkah mereka ini pejuang Islam atau hanya mempolitikkan Islam???

hangkedee said...

Bila lagi nak tenguk pecacai Dapig tidur depan kereta raja.tak ada orang nak taja ke?

Muhammad Azli Shukri said...

dah terang lagi bersuluh...

Anonymous said...

Wahai penyokong-penyokong PAS, masih nak menyokong PAS/PR lagi ke?
Di bawah PR, hukum hudud tarak, negara Islam tarak. Sekurang-kurangnya di bawah BN, Malaysia diiktiraf sebagai negara Islam di mata dunia.Alhamdulillah.

Anonymous said...

salam,

aku dah kata...

parti pas bukannya nak buat sangat hudud Allah. mereka cuma nak buat hudud pas tapi kalau pas nak, dah lama hudud pas dibuat di kelantan nu...

sekarang ni dah terang2 dibantah oleh dap & pkr, hudud pas dah jadi HUDUH!!!!

lagi2 buduh pas ni...

lawaks

Anonymous said...

bezanya orang yang berilmu & tidak.
nampak sangat mencari kesalahn orang.

kalau DAP tolak HUDUD,dorang bukan Islam pun..

tapi kalau Islam sendiri tolak HUDUD, ni nak letak kategori mana???

Kita semua nanti akan berjumpa di Padang masyar.

Anonymous said...

kepada semua marilah kita meninggalkan kerja sia sia kita memfitnah,mencaci dan memperlekehkan sesama kita umat islam melayu.kalau kita benar benarkan sayangkan bangsa kita jangan dicaci sebangsa kita.kalau kita syangkan agama kita jangan dicaci orang yang seagama dengan kita.politik bathil yang kita kejar tak ada nilainya disisi Allah SWT.mari kita sedar dan insaf kerana kita mengaku Islam.Allah bagi nikmat kita hidup dengan Islam supaya kita menjalankan tanggungjawab sebagai hamba dan khalifah di -atas mukabumiMNya.Politik yang diredhai Allah bukan parti parti demokrasi yang sempit tetapi system pemerintahan Khalifah yang menjadikan Allah SWT sebagai matlamat dan Islam sebagai panduan.Konflik di asia barat tak akan dapat diselesaikan dengan demokrasi tetapi hanya dapat diselesaikan dengan Islam yang ditegakkan oleh seorang pemimpin yang dipilih Allah SWT .Sistem politik Islam hanyalah sistem khilafah yang diperkenalkan oleh nabi Muhammad saw.Mari kita berkasih saying antara satu sama lain.kepada non muslim mari kita tunjukkkan akhlak yang mulia disamping kita menyampaikan dakwah kepada mereka.Politk nasonalis berpelantarkan demokrasi hanya menuju kearah kehancuran.Lebih dahsyat lagi kehancuran dihari akhirat…

Dutacyber20 said...

Salam..jangan berkata kalau saudara2 xda ilmu..hukum hudud bkn hukum pas tetapi Allah..adalah tanggungjawab bersama utk melaksanakan hukum ini..sesiapa menidakkan hukum Allah boleh membawa kepada murtad..naudzubillahiminzalik!!! kesimpulannya kita semua umat Muhammad bersatulah!!!

adiputra said...

mampos pas, jangan lah berpakat dengan DAP lagi,sebenarnya Islam dan bangsa bukan islam bila-bila pun tidak boleh dibuat kawan.akhirnya bergaduh juga..
Allah telah menyatakan mu dengan agama kamu aku (islam) dengan agama ku.

Wan Solehah al-Halbani said...

UMNO, PAS dan DAP ADALAH KAFIR

KALIMAH ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ BERERTI BAHAWA :

1. Kerajaan Allah sahaja yang tertinggi dan paling berkuasa yang mengatasi dan menundukkan seluruh kerajaan manusia dan undang-undang manusia yang selain daripada Allah (9:33);

2. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menguat kuasakan undang-undang Allah ke atas manusia (5:44);

3. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk membuat undang-undang untuk seluruh umat manusia (12:40);

4. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghukum manusia dengan undang-undang Allah (5:44);

5. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk memerintah bumi (3:26; 7:54);

6. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk menghamba abdikan manusia kepada kuasa Allah, iaitu manusia menjadi para hamba kepada Allah (1:1; 21:24);

7. Allah adalah Tuhan yang berkuasa, berdaulat dan berhak untuk disembah oleh manusia (4:36);



KERAJAAN MALAYSIA DAN SISTEM POLITIK DEMOKRASI ADALAH KAFIR KERANA :

1. Artikel 4 Perlembagaan Malaysia meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran dan Hadis;

2. Artikel 43 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas umat manusia;

3. Artikel 44 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada para pemerintah untuk membuat undang-undang manusia;

4. Artikel 161 Perlembagaan Malaysia memberi kuasa kepada mahkamah untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

5. Perlembagaan Malaysia menyerahkan kuasa dan hak kepada manusia untuk memerintah ke atas seluruh umat manusia (artikel 43, 44, 161);

6. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menjadi para hamba kepada manusia kerana manusia berada di bawah kuat kuasaan undang-undang demokrasi ciptaan manusia(artikel 43);

7. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menyembah manusia (artikel 43, 161);



UMNO, PAS DAN DAP YANG MENGAMALKAN AGAMA DEMOKRASI ADALAH KAFIR KERANA :

1. Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun sebagai Tuhan-tuhan Manusia (Taghut) yang kafir.

2. Mereka mengamalkan agama yang kafir, mereka menghalal dan membolehkan amalannya serta mereka menyetujui dan meredhai amalannya itu;

3. Mereka mengiktiraf bahawa Perlembagaan Malaysia adalah undang-undang yang tertinggi yang mengatasi undang-undang al-Quran;

4. Mereka mengakui dan mengiktiraf semua Tuhan, iaitu mereka mengiktiraf Allah sebagai Tuhan kita dan mereka juga mengiktiraf Tuhan-tuhan yang lain sebagai Tuhan-tuhan yang sah yang bererti mereka melakukan syirik terhadap Allah;

5. Mereka mempertahan, memperkasa dan menjadi para pendukung kepada agama demokrasi;

6. Mereka membuat undang-undang manusia yang kafir;

7. Mereka menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

8. Mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas umat manusia;

9. Mereka berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia yang menjadikan mereka sebagai para hamba kepada manusia;

10. Mereka mewujudkan sistem manusia menyembah manusia kerana seluruh umat manusia mentaati dan mematuhi undang-undang demokrasi ciptaan manusia;


Kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah kerajaan manusia yang kafir. UMNO,PAS DAN DAP serta sesiapa sahajapun yang mengamalkannya ianya bererti bahawa mereka mengamalkan agama manusia yang kafir. Ini adalah perbuatan mereka yang kafir yang sudah semestinya mengeluarkan mereka daripada agama Allah.

Hapuskan kerajaan demokrasi dan dirikanlah sebuah Negara Islam melalui Jihad, Perang dan Revolusi (22:40; 2:193)!

Sekian, terima kasih.


Wan Solehah al-Halbani

Lubuk Terua, Temerloh, PAHANG DM

Anonymous said...

PAS patut sudah pinda Enakmen Jenyah Syariah bahawa Enakmen ini terpakai pada orang Islam dan bukan orang Islam. Dah lama dah memerintah namun kenapa DUN Kelantan tak pinda-pinda Enakmen Jenayahnya? Bidangkuasa hududpun tak boleh nak selesaikan apatahlagi hukuman hudud.