Tetamu Kehormat...

July 7, 2010

Hapuskan Segera Raja Fitnah


Hapuskan Segera Raja Fitnah


Apabila Zulkifli Noordin mendedahkan (di sini) bahawa salah satu strategi pembangkang adalah berbohong dan menipu. Saya rasa ramai orang yang sudah tahu. Budaya tipu-menipu sememangnya sinonim dengan Anwar Ibrahim. Inilah strategi yang dilakukan oleh Raja Petra sejak tahun 1998 lagi. Namun demikian, apabila menipu dan berbohong telah menjadi budaya hidup Anwar dan para pemimpin PKR dan DAP - maka ia sudah menjadi hal yang biasa. Dengan medium internet yang tiada sekatan, maka budaya fitnah lebih mudah tersebar. Malah, tidak menghairankan apabila kajian mendapati populariti Anwar Ibrahim semakin merosot sejak akhir-akhir ini akibat daripada budaya berbohong yang diamalkannya sekian lama. Jika dahulu kata-kata Anwar dipercayai oleh rakyat tanpa banyak berfikir, tetapi sekarang, semakin ramai yang berani menyanggah Anwar. Anwar bukan lagi juara rakyat. Anwar ialah manusia talam dua muka. Saya yakin semua ahli PKR tahu bahawa Anwar suka menipu dan memanipulasi. Hidup beliau 24 jam hanyalah berpolitik. Tiada prinsip dan tiada akar budi. Namun demikian, masyarkat suka cara Anwar berbohong. Mereka yang menyokong PKR - sangat gemar cara Anwar memanipulasikan sesuatu isu. Yang berlaku pada hari ini pun ada silap kita juga. Kita terlalu memanjakan pembangkang. Hendak ambil tindakan pun susah sangat, walaupun kesalahan pembangkang adalah jelas. Kita terlalu berlembut. Nak saman Anwar pun kita terlalu takut. Inilah masalahnya. Dalam keadaan sekarang - yang mana fitnah dan penipuan semakin menjadi-jadi, kekerasan dan ketegasan adalah perlu. Membiarkan Anwar terus menabur fitnah dan Raja Petra berada di luar sana - menjadikan Malaysia semakin tidak selamat. Secara jujur, saya merasakan bahawa manusia seperti Raja Petra dan Anwar Ibrahim selayaknya diISAkan sahaja. Jika kita masih takut untuk bertindak. Maka tunggulah kehancuran Malaysia.

2 comments:

Gelombang Rakyat said...

Assalamualaikum dan Salam Perjuangan,

Kami dari Gelombang Rakyat ingin mengucapkan syabas buat anda kerana pengendalian blog anda yang begitu menarik dan artikel2 yang tangkas dan berani.

Kami ingin menjemput anda mengunjungi blog kami di www.gelombangrakyat.blogspot.com dan berikan komen2 yg bernas di setiap artikel yang kami kemaskini.

Kami juga mengalu2kan penyertaan anda sebagai salah seorang follower di blog kami.

Kami telah link blog anda dalam senarai blog pilihan di blog kami.

Di harap kita dapat bekerjasama dengan lebih baik di masa akan datang.

Sekian, Salam Persahabatan..

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih gelombang rakyat saya link blog tuan...