Tetamu Kehormat...

February 25, 2010

Azmin Ali Jangan Menipu Lagi!


Azmin Ali
Jangan Menipu Lagi!



MACHANG, 25 Feb (harakahdaily): “Saya pernah diugut polis supaya mengaku pernah diliwat Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika ditahan pada 16 September 1998," kata Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali.

“Pegawai polis meminta saya menandatangani surat mengakui diliwat. Saya diugut akan ditahan di bawah ISA selama 20 tahun kalau tidak mahu menurut kehendak mereka,” katanya pada ceramah isu semasa di padang Majlis Daerah Machang malam tadi. Menurutnya, beliau tidak sanggup untuk menurut kehendak mereka sehingga didera begitu rupa ketika dalam tahanan.

Malah katanya, ketika itu dua lagi kenalan rapat dengan Anwar iaitu Dr Munawar dan Sukma juga diminta membuat pengakuan serupa bagi mengaibkan bekas Timbalan Perdana Menteri terbabit. Menurutnya, beliau hanya dibebaskan Mahkamah Tinggi kemudiannya selepas didapati tahanannya dilakukan secara salah.

“Tidak lama kemudian hakim yang membebaskan saya telah ditukar ke negeri lain,” katanya di hadapan ribuan penduduk tempatan yang memenuhi segenap ruang padang. Oleh itu, Azmin yang juga anggota parlimen Gombak berkata, versi kedua dakwaan liwat terhadap Anwar dipercayai mempunyai elemen-elemen yang serupa pernah dilaluinya lebih 10 tahun lalu.

“Apa yang Umno lakukan sekarang hanya mengulangi kembali tragedi yang pernah dilakukan Hitler dan Lenin bagi mematikan karier politik musuh mereka dengan dakwaan seks.

“Fitnah seks yang digunakan secara berleluasa pemimpin Jerman tersebut bagi menghalang kebangkitan musuh politik mereka,” katanya.


Ulasan Saya : Azmin masih bermain dengan retorik dan tarik-tali. Apabila beliau berkata Polis pernah mengugut agar beliau mengaku pernah diliwat oleh Anwar - jelaslah beliau menipu. Mengapa saya kata begitu, pertama Azmin tidak membuat satu pun laporan polis berhubung kononnya beliau telah diugut oleh pihak polis agar mengaku diliwat oleh Anwar. Kedua, Azmin tidak mendedahkan identiti pegawai polis yang kononnya telah mengugut beliau agar membuat pengakuan berkenaan diliwat oleh Anwar. Ketiga, cakap Azmin tidak boleh dipakai, lantaran beliau merupakan seorang suami yang dayus dan dengan rela membiarkan isterinya Shamsidar Tahrin mempunyai hubungan istimewa dengan Anwar Ibrahim. Apakah manusia seperti ini cakapnya boleh dipercayai? Atau mungkinkah juga Azmin sebenarnya telah diliwat oleh Anwar Ibrahim, namun enggan mengakuinya secara jujur? Saya fikir cukuplah, sudah terlalu lama beliau menipu rakyat jelata dengan pelbagai omong kosong dan cerita palsu.

23 comments:

PUTRA MERDEKA said...

azmin dah merasa nikmat CIFUT agak nya...

Medan Info Kita said...

bravo bro..!

dubaque said...

salam,

yang paling pelik, dia tuduh kena itu kena ini, tapi sebarang bukti habuk pun tarak tapi penyokong sijubur tetap setia, pelik dunia sekarang nie ataupun orang melayu sendiri memang pelik...

fikir-fikirkan lah

Anonymous said...

nampak sangat dato adil orang dbp

Kay Du Lac said...

Azmin has always been Anwar’s favorite, or PKR’s wonder boy. So it’s not weird when he said such things to protect his mentor or whatever he refers Anwar as (maybe daddy or lovaboy ; ) ). He’s trying to create sympathy from the ‘rakyat’ so that supports for Anwar will not fade away.
That’s just my personal opinion. Newbie in politics. Need guidance in understanding things. Do leave comment @ http://wayangkulitmoden.blogspot.com. Thanks

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN said...

Nak kena buat report polis ni sebab azmin melindungi perbuatan jenayah,dan punya nak menipu sampai kata polis nak masukkan isa selama 20 tahun huuiiiih 20 tahun mueeehheheheheheheh

Anonymous said...

bila org PKR bakar gereja tau plak dia buat report polis.

tapi bila dia kena paksa, tak tau nak buat report polis.

kalau tak buat report mcmana polis baik nak siasat polis jahat.

atau semuanya auta dari mamat gay boy nuarr...

hahahahahha....

azminnnn azminnnn.... mana ada lelaki yg sanggup kongsi isteri. cuma ko sorg je dlm dunia ni yg sanggup.

zul

Tinta Emas said...

azmin ni munafik..sama seperti anuar..cakap orang munafik tak boleh diterima pakai.

Hang horatio said...

hakikatnya ribuan yang menghadiri ceramah si azmin..dan peratus yg di tipu bulat-bulat berkemungkinan tinggi...itu lah luar biasanya pengaruh ketaksuban.

Anonymous said...

slm,maka terlopong dan mengangguk2lah mereka yg terpedaya...sudah2lah menipu tu...mungkin berjaya pada mereka yg tak tahu,tapi pada kami yg tahu siapa sebenarnya kamu......makin membuatkan kami berasa JIJIK dgn segala mcm lakonan kamu dan ketua kamu yg sebenarnya amat MELOYAKAN....ingat2lah hari kemudian!!!!!!!!!

Anonymous said...

virus yang akan dan telah memecahbelahkan melayu.tapi yang paLING BODOH IALAH ORANG YANG PERCAYA 100% TENTANG CERITA TU. cUKUP-CUKUPLAH. DOSA YANG ADA X TERAMPUN RASANYA.

Melayu Raya said...
This comment has been removed by the author.
Melayu Raya said...

PKR tak perlu 'code' dan perasan konon kes liwat ni macam yg dibuat oleh tokoh kontrovasi dunia Hitler dan Lenin kalu rujuk kes Pak Pandir dan Si Luncai mungkin padan kot!!!!!!!.

Gedung Akal said...

kah...kah..kah..semuanya bangsat. Bacalah kohttp://gedungakal.blogspot.com/2010/02/bangsa-yang-bangsat-dan-sesat.htmlmen satu orang budak di

Anonymous said...

Ha.. Itu lah sebab nya Anuar sayang sangat kepada Azmin tu,Buktikan pada umum nama pegawai polis yang paksa dia mengaku nak tanya si mek Azmin mana senarai nama orang umno terlibat dalam kes bakar gereja disitu saja sudah nampak simek Azmin ni kaki putar Alam Macam bang nuar dia.

Anak Lenggong said...

Dia tak kasi tau jugak ke camner air mani bini dia ada bersama air mani nuar diatas tilam masa kes liwat ditrivoli dulu tu...sedangkan air mani dia takde..bini dia main ngan jari ke..!!!

mizi said...

aku rasa En. Azli Shukri pun dah pernah kena kot? Sesiapa boleh menuduh dan tuduhan tu pulak mendapat cover dari pelbagai pihak yang menabur wang...dah kena ka Azli?? hahahah

Jocko said...

politik,,,
zaman skang, payah nak jumpa YANG BERKHIDMAT...
rata2 nak jadik YANG BERHORMAT jer,,,
setahun dua jadik Wakil Rakyat dan bleh kumpul duit JUTAAN,,,
agak2 mana dtg duit tu, dr ELAUN bulanan kah???

Anonymous said...

azmin ni memang dididik anwar utk menipu. dari dulu, kini dan selamanya...keja dia memamg menipu ja.

Anonymous said...

kenapa dibiarkan dia meraban tak tentu hala? kenapa tindakan tak diambil?

bagaimana kes saham 8 juta milik azmin dan isterinya yg dikatakan pemberian anwar semasa jadi menteri kewangan. apa semua tu? apa tindakan selanjutnya? Susah sangat ke nak sisat dan dedahkan?

begitu juga kes raja petra yg didakwa dilindungi oleh kalimullah di luar negara? apakah hukuman mereka yg melindungi org bersalah?
mohon cepat diselesaikan dan didedahkan.

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih atas komen semua

Aah Mat Dee said...

kata nalla, pkr dikuasai oleh tiga a, azizah, anwar n azmin. jd kepentingan politik cuma mengkhusus kpd tiga a tersebut..

日月神教-任我行 said...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片