Tetamu Kehormat...

December 3, 2009

Menjawab Kenyataan Nik Aziz


Menjawab Kenyataan Nik Aziz

KOTA BHARU, 3 Dis (Harakahdaily): Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan manipulasi yang dimainkan media punca ramai keliru isu doa yang disebutnya sebelum ini. “Saya sendiri tak faham kenapa perkara ini boleh berlaku, dalam doa tu saya sebut dua perkara, meminta Allah perbetulkan pemikiran Perdana Menteri serta menteri-menterinya supaya membayar royalti kepada Kelantan.

“Dan sekiranya Perdana Menteri masih enggan menyerah royalti kepada kerajaan negeri barulah saya mendoakan sesuatu yang tidak baik, itu kaedah biasa,” katanya selepas mesyuarat Exco di sini, hari ini. Semalam segelintir penyokong Umno yang berselindung di sebalik Jemaah Rakyat Prihatin Kelantan mengadakan perhimpunan di depan Kota Darulnaim bagi mendesak Menteri Besar supaya meletak jawatan.

Sebelum itu, akhbar melaporkan Tuan Guru Nik Abdul Aziz mendoakan supaya dimusnahkan masa depan politik pemimpin Umno sekiranya enggan membayar royalti petroleum kepada Kelantan. Oleh itu Menteri Besar hari ini melahirkan rasa dukacita kerana doa yang disebut sebelum ini tidak ditulis secara betul sehingga menyebabkan ramai tidak faham.

“Sekiranya ingin mengulas tentang doa, ia harus diambil isi doa tersebut secara keseluruhan iaitu meminta kepada Allah supaya memperbetulkan jalan berfikir Perdana Menteri agar menerima Islam yang syamil (menyeluruh),” katanya. Malah kata beliau mana mungkin seseorang yang dikhianati mengambil sikap berdiam diri tanpa dilakukan sebarang tindakan.

Beliau menjelaskan Islam tidak pernah melarang umatnya mendoakan sesuatu yang buruk terhadap musuh atau atau kepada mereka yang berniat jahat.

“Jika kita rajin membaca sejarah doa-doa yang dilakukan para Nabi, kita tentu akan berjumpa dengan kandungan doa Nabi Musa dan Nabi Muhammad saw yang pernah mendoakan bala kepada musuh Islam.

“Saya juga merasa hairan kenapa sesuatu yang tidak baik sahaja digambarkan, yang elok tidak diperbesarkan,” ujarnya. Katanya juga memandangkan Perdana Menteri agak terasa apabila berdoa menyebut namanya maka tidak perlu disebut sewaktu berdoa beramai-ramai kecuali secara individu. Tuan Guru Nik Abdul Aziz turut menempelak demontrasi yang mendesaknya melepaskan jawatan. Kata beliau Umno Pasir Mas menggunakan topeng Jemaah Rakyat Prihatin Kelantan untuk berselindung di sebalik perhimpunan tersebut.

“Ini lagi peliklah, kenapa dah malu ke nak menggunakan nama Umno sehingga terpaksa berselindung di sebalik nama lain pula.

“Malah CD yang disebutkan ada bersama memorandum tersebut untuk dijadikan bahan tidak pula disertakan.

“Biar pun tidak membaca kesemua kandungan bantahan itu, saya sudah dapat menyukat betapa tidak terurusnya sebuah rancangan yang kononnya mahu menggugat sebuah kerajaan,” katanya. Menurut beliau juga isu membabitkan menantunya, Ir Abdul Ariffahmi Abdul Rahman di Perbandanan Menteri Besar Kelantan dan tajaan haji sudah selesai. Katanya juga mustahil baginya meletak jawatan semata-mata mengikut kerenah beberapa orang ‘budak nakal’ yang berhimpun semalam.


Ulasan Saya : Saya cuma ingin menjawab dua perkara sahaja berhubung laporan Harakahdaily di atas, iaitu :

1. Saya setuju nabi Muhammad memang pernah mendoakan bala untuk musuh-musuh Islam, tetapi DS Najib bukan musuh Islam - sebaliknya DS Najib orang beriman! DS Najib hanya bermusuh dengan PAS dan bukan dengan Agama Islam yang syumul ini. Minda Nik Aziz harus diperbetulkan - PAS bukan Islam dan Islam bukannya PAS. Terlalu banyak bezanya. Tiada maknanya melaungkan Islam! Islam! Islam! tetapi ahli-ahli PAS masih mengamalkan perbuatan jahiliah yakni mengumpat, memfitnah dan membuka aib kepimpinan negara. Jadi, Nik Aziz harus selesaikan dahulu sikap dan perangai ahli-ahli PAS, agar mereka dahulu mengikut al-Quran dan as-Sunnah.

2. Isu Royalti - Kerajaan mempunyai alasan yang kukuh mengapa Kelantan tidak mendapat royalti. Lagi pun kerajaan akan memberi wang saguh hati yang disalurkan terus kepada rakyat Kelantan dan bukan kepada PAS. Nik Aziz harus faham ada beza antara rakyat Kelantan dengan ahli PAS. Tidak semua rakyat Kelantan adalah ahli PAS. Kerajaan hanya mahu membantu rakyat Kelantan sahaja dan bukan kepada Kerajaan PAS. Ini bukan zalim namanya. Kita harus faham, berpuluh-puluh tahun lamanya, kerja sebahagian besar pemimpin PAS adalah memaki hamun, mengkafir serta mengaibkan kepimpinan negara dan UMNO - jadi PAS zalim terhadap kerajaan Malaysia dan kepimpinan negara yang dipilih oleh rakyat - maka organisasi yang zalim seperti PAS, seharusnya diberi sedikit pengajaran agar dan hukuman - agar selepas ini parti tersebut taidak dengan mudah memburuk-burukkan kerajaan, walau pun kerajaan di bawah pimpinan DS Najib bertambah baik. Pada saya Kerajaan Pusat tidak menzalimi rakyat Kelantan, sebaliknya Kerajaan Pusat mahu PAS Kelantan sedar bahawa perbuatan zalimnya yang selama ini suka membuka aib dan memfitnah kononnya UMNO menolak Islam - harus diberi sedikit pengajaran dan hukuman. wallahualam.

14 comments:

tabuan said...

Tok Guru di kala ini, di saat ini kami memerlukan doa Mu,
Wahai tok Garu ku..
Di kala ini Tok Guru...
Di saat ini Tok Guru...
Bukan nya esok...Bukan nya lusa ..Apatah lagi tulat...

Tok Guru...Kami rakyat yang di pimpin oleh mu Wahai tok guru...
Di kala ini kami di landa musibah....
Kami di landa musibah Banjir.....wahai guru ku..
Rumah kami di tengelami oleh air...
Anak kami di hanyutkan oleh air..
Reban kambing kami
Lembu kami...
Ayam itek.....Kolam Ikan...
Peti Ais ..mesin basuh
kebun sayur kami
Sawah bendang kami pon turut sama wahai tok guru....
Turut sama di hanyutkan BAH....

Tok Guru...
Taraf mung tinggi..kata-kata mung bisa..
Serban mung besar....
Tolong lah doa
Doakan kepada yang esa...mohon di reda kan lah bencana banjir ini...
Tolong lah Tok Guru...

Tok Guru...
Kali ini entah kali ke berapa kami berpindah....
Entah berapa kali kami bermalam di sini..
Makan Kami...Minum kami...berak kami...
Semua di sini....

Maaf kan kami wahai Tok Guru...Maaf kan kami..
Kami tak sempat menyiapkan sepanduk...
Kami juga tidak mampu menulis di billboard..
Apatah lagi berkumpul di kota Darul Naim...untuk berarak memuji mung wahai Tok Garu...
Tapi Kami tetap berharap Mung dapat lah menolong...

Mungkin Dapat kita bersama berdoa di sini...Tok Guru
Mungkin dapat di kumpulkan orang untuk kita sama-sama berdoa...
Mungkin dengan kuasa dan pengaruh Tok Guru dapat di jemput semua jemaah kita..
Di jemput untuk sama-sama hadir bersolat Hajat..memohon menolak musibah ini...

Bersolat hajat wahai Tok Guru...
Seperti mana kita bersolat di Ipoh sewaktu Ngeh dan Nga di singkirkan...
Seperti mana kita bersolat di depan pejabat DAP di Ipoh...sewaktu sidang DUN Perak tempohari..tok guru...

Tok Guru..
Pertolongan mu amat kami harapkan,
Kami tahu Doa Mung Insyaallah akan di perkenankan...
Tolong lah wahai tok Guru...
Lupakan sebentar Royalti itu Tok Guru..

Anonymous said...

TGNA BANGKAI BERNYAWA PUTAR ALAM LIDAH BIAWAK BERBELIT

YB Raz said...

Menyeru kepada seluruh orang melayu islam di negara ini untuk mendoakan kesejahteraan kepada Dato Seri NajibTun Razak dan keluarga beliau berserta seluruh rakyat Malaysia. Doakan semoga Allah s.w.t melindungi dan merahmati kita semua.

Tidak lupa juga doakan supaya Nik Aziz dan seluruh orang melayu islam di dalam Pakatan Rakyat mendapat hidayah dan dan keampunan kerana menghina orang melayu islam yang lain.

Anonymous said...

1- pokok pangkalnya mana boleh kita sesama islam mengkafirkan sesama islam dan mendoakan kecelakaan kepada sesama islam.

kalau tak sokong PAS maka dikatakan musuh islam?? mana kau belajar nik aziz??

2- duit minyak tu sudah pun diluluskan ke rakyat kelantan. dimana cara ianya disalurkan dgn kerjasama k'jaan kelantan juga. k'jaan kelantan identify si miskin tegar nak buat rumah ke, dll. k'jaan pusat melalui instrument nya akan binakan. itu pun susah nak faham ke??

makna kata dua2 k'jaan akan check & balance (k'jaan negeri dan k'jaan pusat) memastikan tiada berlaku kebocoran dan ketirisan. maka 100% dpt ke rakyat.

tapi yg nik aziz marah sbb dana tu tak di beri terus kepada k'jaan kelantan??

mana mungkin, diberi terus, dah la umno dimaki siang dan malam oleh puak2 PAS, setiap inci ruang mimbar masjid diguna utk burukkan umno.

sudah2 la tu nik aziz, rakyat kelantan dah muak dgn permainan politik PAS.

Din
Petronas

C L J said...

Maknanya dio kato beto doh hok dio kato cumo orae jah tok puta belit. Orae tak pahe. Hak tula pelek demo ni. Hok orae lain kato nya pahae molek. Hok ambo kato jah nya tok pahae.

Kalu gitu gak pak nik weh. Bo lah kecek tuh.

Muhammad Azli Shukri said...

tabuan - saya sokong

semaremas said...

Setuju sgt ambo dengan Tabuan. Sdr Azli pun sdh menjawab dengan tepat dangan ringkas.

Sememangnya 2 isu ( seperti yg sdr Azli sebutkan) iaitu :-

1. DS Najib ini musuh Islam ke ? UMNO ini musuh Islam ke ? PAS ini Islam ke ? Nak tambah sikit. Tengok dan kaji serta buatlah perbandingan antara lambang UMNO dengan PAS. Kemudian tanya kpd diri sendiri , lambang Islam adalah bulan sabit bukan bulan penoh.

2. Kaedah dan cara wang itu disalurkan kepada rakyat Kelantan. wang tersebut telah disalurkan dan diluluskan waima lah apa pun nama yg diberi wang saguhati ke wang royalti ke sama je benda nya. Takkanlah kerana tidak disalurkan terus ke kerajaan Negeri Kelantan yakni masuk terus ke dalam perbendaharaan kerajaan negeri Kelantan di bawah pimpinan PAS, dikatakan UMNO zalim kepada kepada rakyat Kelantan? Fikirlah sendiri.

Satu lagi teguran kepada HARAKAHDAILY, kamu semua yg berada di situ semasa menulis kami ini mintalah kepada kamu semua membaca banyak2 ta'awwuz seblum masuk pejabat dan sebelum menulis dan beristighfar selepas pulang pejabat dan selepas menulis.

Anonymous said...

kalo dah taknak islam tu namanya musuh islam laa. Taknak perkara yang Allah wajibkan, contohnya hudud tu sama ngan taknak hukum islam. taknak hukum islam sama lah tak suka ape yg Allah perturunkan. Itu adalah musuh Allah..Tak reti2 lagi laa orang UMNO ni..

Anonymous said...

mcm mana ler nak puak UMNO ni faham, dari pemimpin no 1 sampai le ke pemimpin di dalam rumah org UMNO bukannyer orang yg bersembahyang.

dok sibuk berpolitik menipu memutar belit cerita, sampai tak solat. cuba ler bangkang yang pemimpin korang tak bersembahyang. kalau dah tak sembahyang,maka KAFIR ler!

so, wajib ler ditentang. tak reti-reti lagi? cari ler alasan utk mewajibkan nabjib dan para pemimpin UMNO utk tidak bersembahyang.

tgk bini najib udah ler..mcm hantu cina yg tak reti2 nak mati. naik seram aku tgk time laga pipi dgn Dato shah rukh khan. masa tu semua Ulama UMNO menyepi. sbb? mana berani beb nak tegur.silap gaya kena buang kerja maka tak ada ler duit gaji nak sara anak bini dgn duit haram yang dirompak dari Kelantan.

tu elr kenyataan dan hakikat yang orang UMNO sendiri tak reti nak kilas.

dok sibuk suruh TGNA berundur,tp dlm masa yang sama hanya hantar 'anak2 setan' yang nakal seramai 200 orang jer. kah kah kah.. lucunya!

sekali berpuluh ribu umat kelantan tak kira latar bekalang menyokong TGNA. korang orang UMNO nak kata apa?

ngaku jer ler korang dah tak reti cara nak rampas kelantan.takut sangat dgn TGNA sampai kalih semua cerita.dok tuju TGNA dgn harapan beliau lemah dan mengundur. nyata silap lagi THINK TANK najib al-tantuya.

udah ler korang, usah ler kacau Kelantan tu. pi la rampas Pulau Pinang dari CINA tu. dah jadi tradisi ler namanya menyerahkan tanah air kepada KAFIR LAKNATULLAH.

sampai Pak Lah Al-Hadhari pun tak boleh berbuat ape. tempat tok dia yang keramat di makamkan pun tak reti dia nak bela.

usah ler kaco kelantan negeri melayu islam.usah ler busuk sgt usus tu. skrg aku secara peribadi cabar korang orang UMNO utk rampas dan serah Pulau Pinang kepada ORANG MELAYU DAN ISLAM.

tengok ler kalau korang berani.. takkan berani punya sbb pemimpin korang tu semua busuk perut dan takut pada KAUM KAFIR MCA dan GERAKAN.

kah kah kah... selagi diingatkan. jgn ler kaco kelantan. serahkan hak mereka utk mentadbir dan mengurus negeri mereka dgn saksama. jgn sampai dilaknat Allah dgn tafsiran songsang ala WAHABI.

pi j***nam dgn MELAYU UMNO yang suka bersandiwara ala munafik!

salam perjuangan.. TAKBIIIIRRR!!!!

Anonymous said...

bila Anjing menyalak bukit,tu ler umpanya UMNO menyuruh TGNA berhenti.

hahahaha...

baik korang pulihkan intergriti BN terlebih dahulu.sibuk rumahtangga orang tp berantakan sana sini barah dlm UMNO.

setuju tak Azli?

Anonymous said...

umno tak nak hudud?? mungkin tak nak hudud pas kutt.

tapi kenapa pas taknak letakkan syarat mesti hudud sblum unity talk dgn UMNO.???

kenapa PAS tak letakkan syarat mesti hudud dgn kerjasama DAP & PKR???

kehkehkeh??? ....bdak2 kecik PAS bleh tipu aaa....

semaremas said...

tangan gatal nk menjawab unta-unta belaan PAS yakni 3 anon yg berkaitan.

# Anon 1
Lambang PAS bulan penoh mungkin agaknya untuk membolehkan roket DAPper untuk mendarat krn DAPper tak blh mendarat kt lambang UMNO dan BN. Jelas bukan siapa yg menjadi musuh Islam. Lambang Islam BULAN SABIT. Ni mana pulak datang lambang bulan Penoh? Islam mana ne?

# Anon2.
Agaknya malaikat Raqib dan Atid membuat lapuran kepada anda setiap minit dan mungkin juga anda kasaf krn mampu TAHU samada orang itu bersolat atau tidak. Sayangnya Anon 2 adakah bersolat di padang bola itu merupakan sunnnah ? Anda mungkin lupa suroh Al Ma'un di mana orang bersolat dicelakan keran mendustakan agama dna lalai dalam solatnya. Ehem. Jadi mungkin juga pemimpin no 1 PAS sehinggalah ke balachi spt anda sentiasa LALAI DALAM MENGERJAKAN SOLAT. Sebabnya, selepas bersolat anda semua berkelakuan spt orang yg menghina solat kerana anda semua sebok mengajar burung kakaktua dan khinzir menyebot Al Qur'an dan sebok menghukum sesama Islam KAFIR, mencaci dan mecela sesuka hati tanpa usul periksa. Jadi carilah alasan dan hujah supaya membolehkan kakatua dan khinzir masuk syurga PAS.

Perbuatan Si Rosmah telah ditegur tetapi teguran di buat secara halus dan berbudi bkn spt cara kamu org PAS MEMAKI HAMUN MENGAIBKAN ORANG. Nantilah keaiban kamu pula akan terbuka seluas-luasnya. Tapi sekurang-kurang dia tak ciom orang yg melakukan maksiat terang-terangan dan menangis bersama nya dan menyokong pula persetubuhan haram.

Inilah kebenaran yg org PAS tak pandai nk berkilas.

Manakal orang PAS suka benar menghantar dan menghasut budak-budak kecil untuk sertai demonstrasi jalanan mereka mengikut telunjuk dan perintah kakaktua dan khinzir.

Jika adalah sebanyak itu jumlahnya tapi biasalah orang PAS suka berangan krn itu emmilih BULAN PENOH ibarat kata pepatah pungguk rindukan roket.

Nak rampas Kelantan tidak susah tpi yg menyusahkan untuk MENGUBAH MINDA DAN SIKAP TAKSUB JAHIL MURAKAB ORG PAS cam kamu untuk kepentingan dan kesejahteraan ummat. Kamu gadaikan MARUAH BANGSA DAN AGAMA kerana kakaktua dan khinzir. Ibarat KERA DIHUTAN DISUSUKAN ANAK DI RUMAH KELAPARAN.

Rampas Pulau Pinang ? Perak sudah jatuh ke tangan MELAYU-ISLAM, tp apa org PAS buat ? Berbaring di tgh jalan dan masih bersengkongkol dengan PUAK KAFIRUUN ! Mana sokongan orang PAS?

Pulau Pinang jatuh ke tgn KAFIRUUN LAKNATULLOH KERANA KERJASAMA PAS DENGAN MEREKA ! TAHNIAH KEPADA PAS SAHABAT AKRAB KAFIRUUN. Nak salahkan UMNO pulak ? Sikap seperti BERUK BERSEBAN.

Itulah kata-kata yg mampu orang PAS keluarkan spt kamu , CACI MAKI CACI MAKI CACI MAKI .. KALAU ORG PAS BETUL-BETUL ANAK JANTAN , SILA LAH CACI MAKI CACI MAKI PUAK-PUAK KAFIRUUN YG MENJADI SABAHAT AKRAB PAS SEKG? ADA BERANI?

Mana mungkin kamu semua BERANI sbb memang kamu semua jenis tak berani nak MATI KERANA AGAMA TP KAMU BERANI MATI KERANA N.AJIS. Memanglah hatiperot korang ini amat busuk bahkan mungkin sudah sampai ke tahap najis mughalazah.

Jangan lupa anda masih belum melakukan SAMAK ATAS NAJIS MUGHALAZAH dalam PAS. Sudah tiba masanya kamu semua melakukan TAHAROH DLM PAS.Bagi bersih.

Anonymous said...

Najib= Najis
Rosmah=Altantuya

semaremas said...

Bagi menjawab Anon (Dec6, 2009 6:47 PM) yg tidak boleh mnjwb apa-apa lagi

NAJIB =/= NAJIS = N.AJIS
ROSMAH =/= Altantuya = Anwar= Saiful, Islam Liberal, budak suruhan zionis, Dajal sebelom Dajal.

LGE = Kakaktua Anon.
DAPPERS = Khinzir Anon.
N.Ajis = dah tua elok letak jawatan.Contohi Tun M.