Tetamu Kehormat...

October 8, 2009

Bagan Pinang 2009 : 2 + 1 Berapa?


Bagan Pinang 2009
2 + 1 Berapa?


Saya sebenarnya sedikit risau dengan keadaan politik di Bagan Pinang, kerisauan itu adalah berasaskan kepada beberapa perkara tersebut :

1. Undi tentera yang didakwa akan berpihak kepada pembangkang, benarkah begitu? Menurut sumber tertentu, sudah kedengaran berlaku arus perubahan dalam kalangan tentera yang akan mengundi pembangkang secara besar-besaran. Ini satu hal yang serius. Soalnya sekarang mengapa mereka terpengaruh dengan dakyah pembangkang? Dan apa yang harus kita lakukan?

2. Dikatakan bahawa 65% generasi muda di Bagan Pinang masih kental menyokong pembangkang. Benarkah begitu? Apakah langkah Pemuda UMNO Malaysia dalam mendekati mereka?

3. Wujud undi sabotaj dalam kalangan ahli UMNO yang jujur berjuang dan sejak awal-awal lagi golongan ini menolak Tan Sri Isa Samad sebagai calon di kawasan tersebut - persoalannya berapa ramaikah golongan tersebut dan kesannya kepada undian untuk BN kelak?


Kesimpulan saya : Saya risau dengan keputusan yang bakal BN peroleh di Bagan Pinang kelak - saya merasakan sesuatu yang "tidak baik" akan berlaku dalam keputusan pilihan raya kecil di sana - namun demikian, saya berharap andaian saya itu adalah tidak benar - dan semua laporan di atas juga adalah tidak benar, malah saya sangat berharap laporan-laporan risikan yang telah saya dengar juga adalah tidak benar sama sekali. Wallahualam.

20 comments:

ikan emas said...

hari ni pengundi pos memangkah calon yg mereka nak...

Anonymous said...

Orang baca blog UMNO yang banyak carut, kenakan orang dan terus meluat. Banyakkan cendiakawan kurangkan bloggers jalanan

datoadil said...

PEMBANGKANG MENANG DI BAGAN PINANG?

Mungkin Kerana :

1. UMNO-BN terus mendendangkan lagu lama dengan mengaitkan Dato Seri Anwar Ibrahim serta memburukkannya. Sampai bila Anwar harus diburukkan dalam setiap pilihanraya?

2. Ada gerakan dalaman untuk memastikan Tan Sri Isa tidak kembali. Jika beliau kembali, akan ada dua puak dalam UMNO Negeri Sembilan. Satu Ketua Menteri sekarang dan Tan Sri Isa. Ini boleh membawa perpecahan kepada UMNO di Negeri Sembilan.

3. Pimpinan atasan sendiri mahu senarai calon yang lebih daripada satu diperingkat awal. Maknanya mereka tidak mahu Isa seratus peratus. Malah Tun Mahathir dan Tengku (Ku Li), antara yang keras menolak.


Saya rasa lebih baik Tan Sri Isa kalah daripada menang. Kekalahan beliau lebih baik kepada UMNO pada masa hadapan. Manakala kemenangan beliau mendatangkan banyak kemungkinan yang lebih negatif.

Dato Adil
Cyberjaya.

abdul said...

Diharap berita itu tidak benar. Hanya andaian politik.

SABAHKITA said...

Salam Ziarah.

Punca-punca kegagalan ialah merasa "takut dan ragu". Dari penelitian saya DSAI pernah melancarkan gagasan 916 dengan sikap berani dan cuba potray yang dia mengeluarkan kenyataan bagai tanpa keraguan.

Kika ketakutan dan keraguan menebal dalam minda pendokong UMNO maka andai-andai yang pelbagai yang negatif kepada UMNO akan bertimbun-timbun. Maka ianya, sekurang-kurangnya menjadi pemangkin kepada sikap mejauhkan diri daripada menyokong UMNO oleh rakyat kerana pendokong UMNO sendiri "takut dan ragu" akan keupayaan UMNO.

Allahuwallam

kupukupu said...

hujah no.2 datoadil ada logiknya.

Demang Lebar Daun said...

Anon 11:16 bersikap bacul dan hanya berani memperkosa kebenaran. Siarkan nama anda jika benar-benar bertanggung jawab!!! Padahal semua orang tahu blogger pembangkang lebih hina daripada pelacur jalanan!

Lihat sahaja blog albanjari, suwaritimur, kbo online, edyes, kedai tepi masjid.. (sekadar beberapa contoh. Adakah mereka menulis berdasarkan etika?

Malah bloggger yang dikatakan pemimpin pembangkang tanpa segan silu menyiarkan tohmahan.

Anonymous said...

hoi demang lebar daun bengong.. kau apa hal? kau patut jadi pelacur.. tapi sayang butuh tak naik.. cilakak lu..

CHAIRMAN KAGA said...

SAYA SETUJU DENGAN DEMANG LEBAR DAUN!
BLOGGERS GEROMBOLAN SEPERTI PARPUKARI HARUS DIJADIKAN TELADAN. BARU NAMPAK GEMPAK. KAMI SENTIASA DIBELAKANGMU
HE HE HE HE

DKS14@DKS20 said...

setakat PARPUKARI apalah sangat. blog 'copy paste', bacul dan takde telur. pusat penyebaran fitnah dan duri dalam daging UMNO.

say no to ISA!!!!(samad)

Anonymous said...

parpu kari bodoh 2x5 dengan demang lebar daun.

ahlipasduludulu said...

blog penmbangkang blog babiii...ingat babi...ingat bolg pembangkang

Anonymous said...

ahlipasduludulu said...

blog penmbangkang blog babiii...ingat babi...ingat bolg pembangkang

kalau blog parpukari camana pulak?
hehehe...

Anonymous said...

jangan gaduh-gaduh lah.

shonzu said...

Alhamdulillah...

Tahniah TS Isa kerna dipilih menjadi ADUN Bagan Pinang. Tahniah juga pada penyokong dan blogger penyokong Barisan Nasional kerana membuatkan TS Isa menang dengan majoriti besar.

Tapi percayalah, selepas ini pelbagai tuduhan dari Pengencing Rakyat terutama PAS akan lempar pada pihak SPR, Polis, Tentera, UMNO dan BN.

Usaha kita sebenarnya tidak berakhir disini, langkah yang seterusnya adalah terus mendedahkan segala pembohongan puak Pengencing Rakyat ini. Biar rakyat menghukum semua tindakan mereka pada PRU ke-13 nanti. InsyaAllah.....


PAS 4 all = Israel 4 all = Piss 2 all
www.israel4all.com

pulau namoyaki said...

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

salam hormat kepada semuanya,

USAHLAH KITA MENCACI-CERCA MAKI HINA SESAMA KITA
Agama tidak mengajarkan kita begitu, kasihanilah kepada yang terdahulu, dan telah berpesan nabi Muhammad Rasullallhi S.A.W, "hiasilah akan diri kalian, kerana kalian ini adalah cermin bagi diriku",

tidakkah akan menangis para sahabat Rasullallahi S.A.W kerana mereka merasakan yang mereka gagal menyampaikan akan pesan-pesanan ini kepada kita,

apapula halnya jikalau perkara sebegini diketahui sendiri oleh Rasullallahi SAW?, tidak menangiskah Rasullallahi S.A.W mengenangkan akan hal ini,

perkataan apakah yang akan kita dengari dari mulut Rasullallahi S.A.W apabila di akhirat nanti?,
"ummati, ummati",

tidak kasihankah kita walau sedikit kepada Rasullallah?

(sampai sungguh hati kalian sehingga sanggup memperlakukan sedemikian,
bagaimana mahu kita dihormati? apakah kita ini sama dengan mereka? atau apa? cuba jelaskan?
di mana kita meletakkan harga diri dan agama,

bangun saudaraku.

Agama tidak mengajarkan kita begitu, Islam itu indah lagi halus,

sampai sungguh hati kalian.
INGAT:
'sekecil-kecil hama, atau sebesar-besar gunung, maka setiap kata perbuatan penulisanmu akan dihitung!'

salam.

abdul said...

SAYA PANJATKAN RASA SYUKUR PADA ALLAH SUBHANAHUWATAALA DIATAS KEMENANGAN BESAR CALON BN TAN SRI ISA SAMAD.

MAJORITI BERTAMBAH DENGAN BANYAKNYA KERANA TIMBUL KESEDARAN DIKALANGAN PENGUNDI2 TENTANG PENIPUAN PAS. CAKAP DAH TAK SERUPA BIKIN. LEBIH PENTINGKAN UNDI DARIPADA ISLAM.

TAHNIAH TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN DAN BARISAN PETUGAS PARTI DIATAS KEMENANGAN CEMERLANG BARISAN NASIONAL. HIDUP BN!

Muhammad Azli Shukri said...

terima kasih atas komen tuan2 semua.

echah_syed said...

yes..! tan sri menang dgn undi yg tidak diduga.

semua kehendak yg esa so terima seadanye.alhamdulilah :)

Anonymous said...

kenapa PAS kalah ya ...??

Modal syorga PAS dah tak laku ke ?? ish ish bahya nih....

aura kelentongan anwar dah basi.... kehkehkeh

tapi aku syorkan harakah buat headline mcm ni la...

BAGAN PINANG TOLAK SYURGA PAS
- Nik Aziz

hehehehhe....

kadir